48 توربین و کمپرسورگازی در مناطق نفتخیزجنوب تعمیر اساسی شد

مدیرعامل شرکت خدمات مهندسی و صنعتی توربین جنوب با بیان این‌که نگران افزایش ظرفیت تولید نفت به محض لغو تحریمها نیستیم، گفت: در 6 ماه ابتدای امسال 48 توربین و کمپرسورگازی با صرفه‌جویی بالغ بر 62 میلیارد ریال در مناطق نفتخیزجنوب تعمیر و بازسازی شد.

عبدالامیر حویزاوی در گفتگو با خبرنگار شانا با اشاره به این‌که طی 6 ماه آغازین سال 48 توربین و کمپرسور گازی در مناطق نفتخیزجنوب تعمیرات اساسی شد، تصریح کرد: برای انجام این کار1390 قطعه در توربینهای رولزرویس، سولارسنتار و کمپرسورهای سولار تعمیر و بازسازی شد که صرفه جویی 62 میلیارد ریالی را به دنبال داشت.

حویزاوی افزود: در طول 6 ماه گذشته 574 تجهیز در هفت کارخانه در شرکتهای بهره برداری کارون، مارون، مسجدسلیمان، آغاجاری و گچساران به صورت کامل در بخشهای تقویت فشار، تزریق گاز وایستگاههای گازرسانی تعمیر اساسی شده و در مدار عملیات قرار گرفته‌اند. 

مدیرعامل شرکت خدمات مهندسی و صنعتی توربین جنوب ادامه داد: همچنین 82 تجهیز در کارخانه‌های نمکزدایی شرکتهای بهره‌برداری مناطق نفتخیزجنوب تعمیرات اساسی شده است.

حویزاوی تعمیر شیرآلات ایمنی را در مدت یادشده دوهزار و 212 مورد و شیرآلات فرآیندی را 272 مورد اعلام کرد و افزود: همچنین در 6 ماه آغازین سال در مجموع 37 روتور در کارگاههای آغاجاری و اهواز بالانس شده است. 

مدیرعامل شرکت خدمات مهندسی و صنعتی توربین جنوب با اشاره به آماده باش صنعت نفت برای دوران پساتحریم، افزود: با توجه به این که به محض لغو تحریمها تولید نفت ایران افزایش می‌یابد، هیچ نگرانی از این بابت نداریم، زیرا همه زمینه‌های تحقق این امر از مدتها قبل در شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب مهیا شده است.

حویزاوی با اشاره به توانمندی شرکتهای داخلی در تعمیر وبازسازی قطعات صنعت نفت، تصریح کرد: همان طور که در دوران تحریم با تکیه بر دانش شرکتهای داخلی تعمیرات اساسی را در صنعت نفت انجام دادیم، در دوران پساتحریم و حضور شرکتهای خارجی هم این کار را انجام خواهیم داد.

به گزارش شانا، شرکت خدمات مهندسی و تجهیزات صنعتی توربین جنوب وظیفه تعمیر اساسی ماشین‌آلات فرآیندی با قدرت بالای چهارهزار اسب بخار، توربینهای گازی، کمپرسورها، پمپهای انتقال نفت، الکتروموتورها و تجهیزات فرآورشی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب را بر عهده دارد.

کد خبر 248926

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =