سواپ نفت و گاز میان ایران و روسیه از هزینه های حمل و نقل می کاهد

وزیر انرژی روسیه اعلام کرد که قراردادهای سواپ نفت خام و گاز طبیعی میان تهران و مسکو به کاهش هزینه های حمل و نقل در ایران کمک می کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، الکساندر نواک پس از بازگشت از تهران و دیدار با بیژن زنگنه، وزیر نفت ایران به شبکه تلویزیونی روسیه 24 گفت: شرکت دولتی گازپروم روسیه پیشنهاد عرضه گاز طبیعی به ایران بر اساس یک قرار‌داد سوآپ پیشنهاد داده است و قرار‌داد‌های مشابهی در حوزه نفت میان تهران و مسکو در حال بررسی است.

روسیه برای تقویت مناسبات سیاسی و اقتصادی با تهران پیشنهادهای خود به ایران را افزایش داده و پس از توافق جامع هسته‌ای ماه ژوئیه تهران و کشورهای گروه 1+5، فعالیتهای خود را افزایش داده است.

وزیر انرژی روسیه گفت: ایران به طور معمول گاز طبیعی را از جنوب کشور به مناطق شمالی ارسال می کند و قرار‌داد پیشنهادی سوآپ به کاهش هزینه‌های حمل‌ و نقل کمک خواهد کرد.

نواک گفت: ما می‌توانیم گاز را در شمال به ایران تحویل دهیم و در جنوب ایران همان مقدار را بر اساس قرار‌داد‌های سوآپ و به شکل گاز طبیعی مایع شده (ال ان جی) یا با خط لوله‌ دریافت کنیم.

وی افزود: قرار‌داد‌های مشابهی در زمینه‌ سوآپ نفت نیز می‌تواند شکل گیرد.، این راه‌ حلی برای کاهش هزینه‌های حمل‌ و نقل به شمار می رود، مقامهای ایرانی نیز به این پیشنهادها واکنش مثبت به نشان داده اند.

کد خبر 248980

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =