بومی سازی 310 قطعه کاربردی صنعت حفاری توسط صنعتگران داخلی

310 قطعه کاربردی مهم صنعت حفاری در نیمه نخست امسال از سوی شرکت ملی حفاری ایران با همکاری سازندگان و صنعتگران داخلی بومی سازی شد.

به گزارش شانا، جعفر تهماسبی، رئیس مهندسی و فناوری ساخت شرکت ملی حفاری ایران در این باره گفت: تاکنون 293 قلم از این قطعات مورد استفاده قرار گرفته و مراحل ساخت بقیه نیز به پایان رسیده است.

تهماسبی با بیان این‌که در برنامه ساخت قطعات و تجهیزات حفاری، ارتقای کیفیت تولیدات و ساخت اقلام مهم و راهبردی در اولویت نخست قرار گرفته است، افزود: بومی سازی بیش از 700 قطعه اساسی در سال جاری در دستور کار مدیریت پژوهش، فناوری و مهندسی ساخت شرکت قرارگرفته است.

وی اظهارکرد: از جمله قطعات ساخته شده بسته مربوط به تجهیزات درون چاهی شامل 32 قطعه است که برخی از آنها نخستین بار مورد استفاده قرار می‌گیرد.

تهماسبی به ساخت RTTS  20 اینچ اشاره کرد که توسط سازندگان خوزستانی با نظارت مستقیم متخصصان شرکت ملی حفاری ایران تولید و در لوله‌های جداری چاهها در میدان نفتی آزادگان بکار گرفته شد.

رئیس مهندسی و فناوری ساخت شرکت ملی حفاری ایران بومی سازی ترمز برقی، تراکشن موتور و آچار هوای لوله جداری و همچنین قطعات اساسی انواع پمپهای سیال را از دیگر  موفقیتهای این واحد برشمرد.

وی گفت: تعدادی از این قطعات و تجهیزات همزمان با برگزاری نمایشگاه تخصصی ساخت تجهیزات صنعت نفت خوزستان در آذرماه امسال رونمایی خواهد شد.

رئیس مهندسی و فناوری ساخت شرکت ملی حفاری ایران ادامه داد: از بدو تاسیس واحد پژوهش و فناوری شرکت ملی حفاری ایران در سال 1376 تا پایان سال 93 افزون بر 18 هزار قلم قطعات مورد نیاز و بعضا پرمصرف در عملیات حفاری و خدمات فنی مرتبط با همکاری این واحد و سازندگان و صنعتگران ساخت داخل شده است.

وی تصریح کرد: روند بومی سازی همسو با سیاستهای اقتصاد مقاومتی با اولویت دادن به کیفیت محصولات تولیدی و اهمیت کاربرد آنها دنبال می‌شود.

تهماسبی یادآوری کرد: هم‌اکنون شرکت ملی حفاری ایران با 220 سازنده داخلی همکاری می‌کند که از این تعداد 130 شرکت در استان خوزستان فعالیت دارند.

کد خبر 249123

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =