بخشی از واحد فرآورش غرب کارون آماده راه اندازی شد

یک ردیف از واحد فرآورش متمرکز حوزه غرب کارون با ظرفیت فراورش ۵۵ هزار بشکه در روز آماده راه اندازی شده است.

به گزارش شانا، معاونت برنامه‌ریزی و تلفیق طرح‌ها و برنامه‌های شرکت ملی نفت ایران اعلام کرد: واحد فرآورش متمرکز حوزه غرب کارون با ظرفیت ١٦۵هزار بشکه در روز جهت فرآورش نفت‌خام تولیدی میدانهای یاران شمالی، یاران جنوبی، جفیر، سوسنگرد و بندکرخه در نظر گرفته شده و یک ردیف فرآورشی از این واحد با ظرفیت ۵۵ هزار بشکه در روز آماده راه‌اندازی است.

بر اساس این گزارش، کارشناسان مدیریت برنامه‌ریزی تلفیقی شرکت ملی نفت ایران از طرحها و پروژه‌های پشتیبانی شرکت نفت و گاز اروندان، طرح‌ توسعه میدان نفتی مشترک سهراب، طرح فرآورش متمرکز میادین حوزه غرب کارون و تأسیسات فرآورشی میدان نفتی دارخوین بازدید کردند.

بر اساس اعلام مدیریت برنامه ریزی تلفیقی شرکت ملی نفت ایران، میدان نفتی سهراب در مجاورت خط مرزی ایران و عراق و غرب دشت آزادگان واقع شده است که در قسمت شمالی با یک فرورفتگی از میدان نفتی مشترک آزادگان شمالی جدا می شود و بر اساس پیش‌بینیهای بعمل آمده تولید نفت‌خام از آن در فاز نهایی به ١۵ هزار بشکه در روز می رسد.

 میدان نفتی دارخوین نیز که هم اینک با تولید روزانه ١٣٠ هزار بشکه نفت‌خام فوق‌سبک در روز یکی از میدانهای مهم شرکت نفت‌ و گاز اروندان محسوب می شود، در ۴۵ کیلومتری شمال خرمشهر و ۸۵ کیلومتری جنوب و جنوب غربی اهواز قرار دارد. نفت‌خام تولیدی این میدان در حال حاضر به پالایشگاه آبادان ارسال می شود و مقرر است در ماههای آینده بخشی از نفت‌خام تولیدی آن به تلمبه‌خانه اهواز منتقل شود.

این گزارش حاکی است: در این بازدید از تعدادی از طرحهای پشتیبانی و عام‌المنفعه شرکت نفت و گاز اروندان از جمله استادیوم ١۵ هزار نفری خرمشهر، جاده‌های ارتباطی و ... نیز بازدید شده و در جلسه‌ای که با حضور مسئولان شرکت نفت و گاز اروندان تشکیل شد، اعتبارات طرحها و پروژه‌های این شرکت مورد بررسی قرار گرفته است.

کد خبر 249214

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =