محقق پژوهشگاه صنعت نفت، دانشمند نخبه برتر کشور شد

علیمراد رشیدی، رئیس مرکز تحقیقات نانو فناوری پژوهشگاه صنعت نفت، به عنوان دانشمند نخبه برتر کشور از سوی بنیاد ملی نخبگان در چهارمین دوره اعطای جایزه علامه طباطبایی معرفی شد.

به گزارش شانا، در آیین تجلیل از برگزیدگان چهارمین دوره از جایزه ملی علامه طباطبایی که امروز (یکشنبه 24 آبانماه) با حضور اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهوری و جمعی از استادان و محققان برجسته کشور برگزار شد، علیمراد رشیدی، رئیس مرکز تحقیقات نانو فناوری پژوهشگاه صنعت نفت به‌عنوان یکی از دانشمندان، محققان و پژوهشگران برگزیده کشور مورد تجلیل قرار گرفت.

گفتنی است: علیمراد رشیدی به عنوان جوانترین دانشمند در جمع آقایان در این دوره موفق به کسب جایزه شد. وی دارای ثبت 13 اختراع بین‌المللی در آمریکا و اروپا، 35 اختراع داخلی و دستیابی به 8 دانش فنی در مقیاس صنعتی است.

 رشیدی همچنین دارای 240 مقاله است که از این میان 185مقاله در مجلات معتبر خارجی و 55 عنوان در مجلات داخلی به چاپ رسیده است.

خاطرنشان می‌شود، در کارنامه علیمراد رشیدی، پژوهشگر برتر نانو در سالهای 87 تا 92، پژوهشگر برتر کشور و پژوهشگر برتر وزارت نفت دیده می شود.

براساس این گزارش، جایزه ملی علامه طباطبایی که از سال 1390 هر سال از سوی بنیاد ملی نخبگان به استادان ممتاز دانشگاهها و پژوهشگران برجسته ایرانی اعطا می‎شود با هدف پیشبرد امر تحقیق، پژوهش و به کارگیری موثر محققان کشور در نظر گرفته شده است.

یادآور می شود: جایزه علامه،‌ جایزه‌ای است که به استادان برجسته و نخبه کشور براساس آیین نامه‌های مصوب تعلق می‌گیرد. این آیین نامه شاخصهای بسیار سختگیرانه‌ای دارد و شامل شاخصها و معیار‌های علمی معتبر در سطح بین‌المللی است که در چهارمین دوره از 18 نفر تجلیل به عمل آمد.

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه صنعت نفت، در چهارمین دوره اعطای جایزه علامه طباطبایی که در سالن شهید بهشتی نهاد ریاست جمهوری برگزار شد، سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری، محمد فرهادی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رئیس بنیاد ملی نخبگان و جمعی از نخبگان علمی حضور داشتند.

کد خبر 250080

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =