مصرف گازوییل منطقه ایلام در موسم اربعین 60 درصد افزایش یافته است

عبور کاروانهای زیارتی کربلا از منطقه ایلام، میانگین مصرف گازوییل این منطقه را بیش از 60 درصد افزایش داده است.

مدیر پخش فرآورده های نفتی منطقه ایلام با تاکید بر آمادگی خدمت رسانی به زائران کربلا به خبرنگار شانا، گفت: بنابر آخرین اطلاعات، تاکنون یک میلیون و 400 هزار زائر به منظور شرکت در مراسم اربعین حسینی از سه نقطه مرزی مهران، شلمچه و چذابه، وارد خاک عراق شده اند که بیش از50 درصد آنها مربوط به مرز مهران است.

وی با بیان این که عبور این تعداد مسافر مصرف گازوییل منطقه ایلام را نسبت به روزهای عادی به میزان قابل ملاحظه ای افزایش داده است، تصریح کرد: آمارها نشان می دهد مصرف این فرآورده نفتی که عمده آن به بخش حمل و نقل اختصاص دارد از 400 هزار لیتر به 640 هزار لیتر افزایش یافته است.

چاغر وندی گفت: مصرف نفت گاز منطقه ایلام در دو هفته مهرماه امسال، نشان می دهد در این بازه زمانی به طور میانگین روزانه 400 هزار لیتر  مصرف شده؛در حالی که با شروع ماه محرم و آغاز حرکت مشتاقان زیارت حرم سید الشهدا به سمت کربلا، این میزان تا 61 درصد افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: آمارها نشان می دهد مصرف گازوییل در سوم آذرماه امسال، یک میلیون و 147 هزار لیتر بوده است.

مدیر پخش فرآورده های نفتی منطقه ایلام با بیان این که به منظور تامین سوخت خودروهای زائران هفت جایگاه در نقاط مرزی مهران،شلمچه و چذابه پیش بینی شده است، تصریح کرد: از این تعداد، چهار جایگاه مربوط به مرز مهران است.

به گفته چاغروندی در منطقه مرزی مهران سه جایگاه به عرضه نفت گاز و یک جایگاه نیز به عرضه بنزین تخصیص یافته است.

مدیر شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه ایلام، تاکید کرد: این منطقه همانند سالهای قبل در خدمت رسانی به زائران حرم سید الشهدا آماده است و این آمادگی تا بازگشت زائران به کشور حفظ خواهد شد.

وی تاکید کرد: هیچ مشکلی برای تامین سوخت خودرو زائران به هنگام برگشت زائران به خاک کشور وجود ندارد.

کد خبر 251092

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =