شکستن تحریمهای ظالمانه مهمترین گام برای بهبود فضای کسب و کار

رئیس دفتر رئیس جمهوری گفت: مهمترین گام برای بهبود فضای کسب و کار شکستن تحریمهای ظالمانه بود، امیدواریم هفته های پیش رو، اقتصاد ایران از آتشدان فشارهای تحریم اقتصادی سر برآورد و فعالان اقتصادی نیز با ابتکار خود در صحنه اقتصاد جهانی رقابت کنند.

به گزارش شانا، محمد نهاوندیان، رئیس دفتر رئیس جمهوری، امروز (دوشنبه 23 آذرماه) در دومین همایش بهبود محیط کسب و کار گفت: از مهمترین اقدامهایی که برای بهبود محیط کسب و کار در کشور انجام شد شکستن تحریمهای ظالمانه بود.

وی با یادآوری روند مذاکرات هسته‌ای افزود: این مهمترین گام برای بهبود فضای کسب و کار بود و امیدواریم هفته های پیش رو، اقتصاد ایران از آتشدان فشارهای تحریم اقتصادی سر برآورد و فعالان اقتصادی نیز با ابتکار خود در صحنه اقتصاد جهانی رقابت کنند.

نهاوندیان تصریح کرد: فضای اقتصاد ایران به دلیل تحریمها امکان فعالیت مناسب را به فعالان اقتصادی نمی‌داد، اما باید در آینده شاهد حضور فعالان اقتصادی در بازارهای جهانی باشیم.

رئیس دفتر رئیس جمهوری ادامه داد: هرچند شاهد افزایش حضور بنگاهها خواهیم بود، اما در داخل کشور نیز باید افزایش رقابت میان بنگاهها صورت گیرد، در شرائط منصفانه بنگاهها باید کارآمد شوند، البته اصلی‌ترین وظیفه دولت حراست از فضای رقابتی کشور است.

وی افزود: راهبرد اقتصاد ما در سالهای پیش رو و برنامه ششم توسعه اقتصاد مقاومتی است که یکی از ارکان آن مردمی بودن اقتصاد است.

نهاوندیان با بیان این که اجرای قانون بهبود فضای کسب و کار از ابتدای دولت یازدهم به طور جدی در دستور کار قرار گرفته است، گفت: بهبود 40 رتبه‌ای فضای کسب و کار ایران نشان می‌دهد که تلاش مستمر همراه با برنامه، نتیجه بخش است.

رئیس دفتر رئیس جمهوری با بیان این که برای بهبود فضای کسب و کار هماهنگی مناسبی بین دستگاههای اجرایی شکل گرفت، تصریح کرد: تلاش می‌کنیم میراث نامطلوب یک اقتصاد دولتی را به اقتصاد پویا و مبتنی بر کار و ابتکار بخش خصوصی و تعاونی با سیاست گذاری و نظارت دولت بدل کنیم.

وی با بیان این که فعالان اقتصادی و تشکلها هر جا رانت و امتیازی وجود دارد، آنرا به دولت گزارش کنند، گفت: فعالان داخلی و خارجی باید احساس کنند که فرآیند فعالیت در ایران مبتنی بر قانون و اطمینان بخش است.

نهاوندیان با بیان این که شناسایی رانتهای آشکار و پنهان در زوایای اقتصاد کشور کار بزرگی است، تصریح کرد: دولت هر جا هرگونه رانت را تشخیص داد، باید رانت زدایی کند، اما اگر عادات رانت جویانه ایجاد شده باشد، این عادات سعی در حفظ رانتها می‌کند.

کد خبر 251727

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =