اکنون دوره مناسبی برای سرمایه گذاری در پتروشیمی ایران است

نماینده یک شرکت انگلیسی اعلام کرد که چرخه کنونی افت قیمت نفت می تواند فرصتی برای شتاب بخشیدن به سرمایه گذاری در صنعت پتروشیمی ایران است.

به گزارش شانا، اندرو اسپایر، از مدیران ارشد شرکت انگلیسی نکسانت در سخنرانی خود در دوازدهمین همایش بین المللی صنعت پتروشیمی ایران (IPF) اعلام کرد که در شرائط کنونی افت قیمت نفت، ایران می تواند به سرمایه گذاری در پروژه های پتروشیمی خود شتاب بخشد.

اسپایر اعلام کرد که پس از افت قیمت نفت، بسیاری از کشورهای خاورمیانه پروژه های پتروشیمی خود را لغو کردند و همین مسئله می تواند ایران را به مقصدی جذاب برای سرمایه گذاران بدل کند.

این کارشناس انگلیسی یادآور شد که پتروشیمی نیز مانند دیگر صنایع، از چرخه های افت و اوج برخوردار است و در زمان کنونی با توجه به افت قیمت نفت شاهد چرخه افت سرمایه گذاری در پتروشیمی هستیم و ایران می تواند از رقیبان خود پیشی بگیرد.

وی اعلام کرد که کاهش شدید قیمت نفت در بازارهای جهانی سبب شده است بسیاری از سرمایه گذاران خاورمیانه، مزیت نسبی خود را در مقابله با رقیبان اروپایی از دست بدهند و به همین دلیل، از سرمایه گذاری در این زمینه دلسرد شود.

اسپایر با یادآوری این که صنعت پتروشیمی یک صنعت پویا و متحول-شونده است، به افزایش سهم منطقه خاورمیانه از بازار پتروشیمی در سالهای اخیر اشاره و پیش بینی کرد که در آینده نیز باید منتظر تحولات مهم در این صنعت باشیم.

مدیر شرکت نکسانت اعلام کرد که با توجه به آمادگی صنعت پتروشیمی برای تحولات بزرگ، هنگام سرمایه گذاری در پروژه های گوناگون باید دقت بیشتری به خرج داده شود.

به گفته وی، گسترش حجم پروژه ها، مکان یابی کارخانه ها با توجه به منبع تأمین خوراک و بازار نهایی محصول، یکپارچگی و ادغام بخشهای بالادستی و پایین دستی، عواملی هستند که می توانند در تضمین سودآوری پروژه های پتروشیمی مؤثر باشند.

وی یادآور شد که نسبت به سالهای گذشته، اکنون بازار پتروشیمی پیچیدگی بیشتری پیدا کرده و به همین دلیل، مسائلی همچون فناوریهای پیشرفته، تأمین سرمایه و تحولات در خوراک پروژه ها، اهمیتی بیشتر پیدا کرده اند.

اسپایر وعده داد که در ماه ژانویه سال 2016 میلادی، شرکت نکسانت یک گزارش راهبردی درباره صنعت پتروشیمی ایران منتشر خواهد کرد.

نخستین روز همایش بین المللی صنعت پتروشیمی ایران (IPF) دیروز به جز افتتاحیه با برگزاری چهار نشست تخصصی و پرداختن به بحثهای مختلف صنعت پتروشیمی ایران با حضور مسئولان داخلی و خارجی به کار خود پایان داد.

دومین روز این همایش با برگزاری چهار نشست تخصصی دیگر و بررسی موضوعهایی همچون سرمایه گذاری در صنعت پتروشیمی ایران در دوران پساتحریم، تغییر و تحول چهره صنعت بین المللی پتروشیمی، محصولات پتروشیمی ایران و بازار روسیه، سناریوهای متغیر در بازارهای منطقه ای پتروشیمی و غیره به کار خود پایان خواهد داد.

کد خبر 251729

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =