ایران آماده صادرات محصولات پتروشیمی به سوازیلند است

وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران از آمادگی ایران برای صدور محصولات پتروشیمی به کشور آفریقایی سوازیلند خبرداد.

به گزارش شانا به نقل از ایرنا، محمدرضا نعمت زاده که برای شرکت در دهمین نشست وزیران سازمان تجارت جهانی به عنوان عضو ناظر به کنیا سفر کرده است، امروز (جمعه، 27 آذرماه) در دیدار وزیر بازرگانی سوازیلند، تولید محصولات پتروشیمی و دارویی را از جمله فعالیتهای بزرگ اقتصادی در ایران توصیف کرد که قابلیت صادرات آن به کشورهای آفریقایی و از جمله سوازیلند وجود دارد.

وی افزود: الحاق ایران به سازمان تجارت جهانی زمینه ساز افزایش همکاریهای دوجانبه با همه کشورهای عضو این سازمان است،

وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه خواستار توجه اعضای WTO به این مسئله شد و بر توافق کشورها برای حمایت از الحاق ایران در این سازمان و تسریع فرآیندهای مربوطه تاکید کرد.

در ادامه، وزیر بازرگانی سوازیلند، به تقویت تجارت و هماهنگی برای سرمایه گذاری بین دو کشور و همچنین آمادگی کشورش برای ایجاد زمینه های بیشتر همکاریهای مشترک تاکید کرد.

دلامینی با اشاره به فعالیت های معدنی در این کشور، تقویت این گونه فعالیت ها را خواستار شد.

وزیر بازرگانی سوازیلند یادآور شد: فعالیتهای اقتصادی این کشور عمدتا از سوی بخش خصوصی انجام شده و دخالت دولت تنها محدود به برخی بخشهای خاص می شود.

وی همچنین خواستار حضور سرمایه گذاران خارجی در این کشور و توسعه فعالیتهای اقتصادی شد.

سوازیلند یکی از تولیدکنندگان و صادرکنندگان شکر در قاره سیاه است که به طور عمده به بازار اروپا صادرات دارد. تولید میوه های گرمسیر، از جمله فعالیتهای این کشور در بخش کشاورزی است.

نشست وزیران سازمان جهانی تجارت عالی ترین رکن تصمیم گیری در WTO به شمار می رود که هر دو سال یک بار با حضور وزیران تجارت کشورهای عضو تشکیل می شود.

سازمان تجارت جهانی یک سازمان بین المللی است؛ که قوانین جهانی تجارت را تنظیم و اختلافها میان اعضا را حل و فصل می کند، مقر سازمان تجارت جهانی در ژنو، سویس قرار دارد. تا ۲۶ آوریل ۲۰۱5 میلادی 161 کشور عضو این سازمان شده اند. 

اعضای سازمان تجارت جهانی کشورهایی هستند که موافقتنامه های (حدود ۳۰ موافقتنامه) این سازمان را امضا کرده اند.

در دهمین نشست وزیران این سازمان، ایران به عنوان عضو ناظر شرکت کرده و وزیر صنعت کشورمان ضمن دیدار با مقامهای سازمان تجارت جهانی و تعدادی از وزیران کشورهای عضو، به رایزنی و طرح مواضع کشورمان پرداخت.

این اجلاس از روز سه شنبه (24 آذرماه) آغاز شده و امروز (جمعه، 27 آذرماه) به کار خود پایان می دهد. 
کد خبر 251970

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =