۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۰
  • کد خبر: 253624

اکنون دیگر حضور میهمانان خارجی در ایران جرم نیست و باید از این فرصت بهره برد تا سرمایه‌ای که در بخش‌های مختلف اقتصاد از جمله صنعت نفت نیاز است محقق شود.

به گزارش گروه تلکس شانا به نقل از روزنامه ایران، دیروز لغو تحریم‌های ایران و اجرای برجام یک روز تاریخی را برای کشور رقم زد که برای به دست آمدن این موفقیت طی سال‌های اخیر تلاشهای زیادی انجام شده است. ما توانستیم طی این مدت به دنیا ثابت کنیم که ایران به دنبال سلاح هسته‌ای نیست و با اثبات این ادعا به خواسته‌های خود دستیابیم و در حقیقت با اجرای برجام هر دو طرف مذاکره‌کننده اهداف خود را محقق ساختند. برجام برای ما نتیجه تلاش ملی است و این موفقیت پیروزی یک جناح بر جناج دیگر نیست.
شرایط امروز کشور مسیرهای اقتصاد را باز کرده و اکنون اگر نتوانیم اقتصاد کشور راتکان دهیم این ضعف مدیریت ماست و با توجه به رفع تحریم‌ها باید آستین‌ها را بالا زد، چرا که با توجه به فرصتی که ایجاد شده باید هرچه سریعتر عقب افتادگی‌ها را جبران کرد. از امروز همه مدیران کشور باید با کارآیی خود مدیریت کنند و دیگر بهانه‌ای به نام تحریم وجود نخواهد داشت.
در زمینه تعاملات بین‌المللی و گشایش همکاری‌ها پیش از لغو تحریمها هرگونه گفت‌و‌گو و مذاکره با شرکت‌های خارجی شائبه نقض تحریمها را ایجاد می‌کرد اما اکنون دیگر حضور میهمانان خارجی در ایران جرم نیست و باید از این فرصت بهره برد تا سرمایه‌ای که در بخش‌های مختلف اقتصاد از جمله صنعت نفت نیاز است محقق شود.
نکته دیگر که از برنامه‌های پساتحریم ایران بود و اکنون زمان اجرای آن فرا رسیده است افزایش صادرات نفت کشور به میزان ٥٠٠ هزار بشکه در روز است. ایران آماده است با لحاظ کردن شرایط بازارهای جهانی نفت و مازاد عرضه‌ای که هم‌اکنون وجود دارد، ٥٠٠ هزار بشکه به صادرات نفت خود اضافه کند اما قطعاً این افزایش صادرات مدیریت شده خواهد بود تا کمترین ضرر را به قیمت نفت وارد کند. علاوه بر این در مرحله دوم افزایش صادرات نفت، ایران 500 هزار بشکه دیگر نیز روانه بازار خواهد کرد تا سهم از دست رفته خود از بازار را احیا کند.
در دوران تحریم بازارهای نفت خود را از دست داد و عربستان و دیگران این بازار را اشغال کردند که ایران حاضر نیست برای همیشه این بازار را واگذار کند. از این‌رو اولویت ایران به دست آوردن سهم بازار است و این ظرفیت را برای افزایش صادرات نفت دارد. خوشبختانه مشتریان نفت ایران هم‌اکنون وجود دارند و همه تلاشمان این است افزایش صادرات نفت ایران به بازار کمترین تأثیر را بر قیمت نفت داشته باشد مشتریان نفت ایران در پساتحریم از قاره‌های آسیا، آفریقا، امریکای لاتین و اروپا هستند و در این میان چین بزرگترین مقصد صادراتی نفت ایران پس از لغو تحریمها خواهد بود؛ همان گونه که در دوران تحریم هم چین بزرگترین مشتری ایران بوده است.
ناگقته نماند که ایران برای حمل و نقل محموله‌های نفت و مشتقات نفتی نیز آمادگی دارد. شرکت ملی نفتکش بازوی توانمند صادرات نفت ایران در پساتحریم خواهد بود و ایران خوشحال است که چنین سرمایه بزرگی دارد و از این شرکت در عرصه بین‌المللی به صورت همه جانبه حمایت خواهد کرد.
شرکت ملی نفتکش در دوران تحریم توانست وظیفه خود را نحو احسن انجام دهد و در جهت افزایش ظرفیت شرکت گام‌های مهمی بردارد. ی
کی از بندهای سیاست اقتصاد مقاومتی کاهش آسیب‌پذیری کشور است که شرکت ملی نفتکش بدرستی وظایف خود را انجام داده است. البته همکاریهای شرکت ملی نفتکش ایران فقط منحصر به شرکت ملی نفت و وزارت نفت نمی‌شود و این شرکت یک شرکت بین‌المللی است و وزارت نفت در عرصه بین‌المللی حمایت همه جانبه‌ای از آن انجام خواهد داد.

امیرحسین زمانی نیا
معاون امور بین الملل وزیر نفت

کد خبر 253624

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =