حفاری چاههای یاران جنوبی تا پایان امسال تکمیل می شود

مجری طرح توسعه میدان یاران جنوبی با اشاره به پایان حفاری چاههای یاران جنوبی تا پایان امسال از پیشرفت 70 درصدی بخش تحت الارضی این پروژه نفتی خبرداد.

همایون کاظمینی در گفتگو با خبرنگار شانا از تخصیص اعتبار از محل بند ق تبصره ٢ قانون بودجه سال ٩٣ به اجرای پروژه‌های یاران جنوبی خبرداد و افزود: با تزریق منابع جدید، سرعت اجرای کار در یاران جنوبی افزایش خواهد یافت.

وی با اشاره به پایان حفاری طرح توسعه میدان یاران جنوبی تا پایان امسال، تصریح کرد: هم اینک منتظر آمدن رشته‌های تکمیلی هستیم تا چاههای حفاری شده قابل بهره‌برداری شوند.

کاظمینی با بیان این‌که هم اکنون پنج دکل حفاری در منطقه به مشغول کار هستند، افزود: براساس برنامه ریزی انجام شده عملیات تکمیل و حفاری چاههای یاران جنوبی در سه ماه اول سال آینده به پایان می‌رسد.

وی با اشاره به پیشرفت 70 درصدی بخش تحت الارضی یاران جنوبی، ادامه داد: چنانچه منابع مالی مورد نیاز تامین شود، سرعت اجرای کار افزایش یافته و می‌توانیم به برنامه زمان بندی شده دست یابیم.

مجری طرح توسعه یاران جنوبی با اشاره به واگذاری بسته‌های کاری اجرای این طرح توسعه، ادامه داد: در این میان بسته 1 کاری اجرای شامل تسهیلات سرچاهی ولوله‌های جریانی و بسته 4 شامل برق و مخابرات واگذار شده است.    

به گزارش شانا، براساس اطلاعات به دست آمده از مطالعات توصیفی چاههای لایه های فهلیان  و سروک، نفت درجای یاران جنوبی یک میلیارد بشکه و ضریب بازیافت آن تا ١١ دررصد بود که با انجام حفاریهای جدید مشخص شد لایه فهلیان پتانسیل مورد نظر را ندارد، بنابراین لایه‌های گدوان و ایلام هم به برنامه اضافه شدند که  نتایج این مطالعات بزودی اعلام خواهد شد.      

میدان یاران جنوبی در ١٣٠ کیلومتری غرب اهواز در مرز مشترک ایران و عراق ( محدوده طلاییه ) در جنوب غرب کشور قرار دارد.

 

کد خبر 254593

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =