۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۰
  • کد خبر: 256493
تلاوت قرآن به انسان آرامش می دهد

وزیر نفت با بیان این که تلاوت قرآن به انسان آرامش می دهد، افزود: امیدواریم با تکیه بر قرآن کریم جامعه‌ای قرآنی و دور از شرک و همراه با اخلاق علوی و توحید داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار شانا، بیژن زنگنه، امروز (دوشنبه، 17 بهمن ماه) در مراسم اختتامیه نخستین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم و اذان وزارت نفت با اشاره به این که «قرآن» با ارزشترین چیزی است که میان ما و خدای متعال وجود دارد و تنها کتاب تحریف نشده آسمانی است که همه فرقه های اسلامی بر آن متحد هستند، گفت: بسیار مهم است که ما چنین کلام ارزشمندی داریم و از این رو توصیه می کنیم پیش از هر چیزی در نفت تلاش شود که قرآن به درستی خوانده شود.

زنگنه با بیان این که درست خواندن «قرآن» مهمترین کاری است که یک مسلمان باید انجام دهد، تصریح کرد: قاری و حفاظ قرآن بودن ارزشمند است، اما باید به روخوانی صحیح قرآن کریم توجه ویژه‌ای داشت و تلاوت روزانه قرآن کریم را در برنامه شخصی قرار داد تا بتوان انس با قرآن کریم را ایجاد کرد.

وزیر نفت با اشاره این که قرآن یک «معجزه» است و اگر مقداری با آن انس پیدا کنید متوجه معجزه آن می شوید، یادآور شد: قرآن، زمانی بر قلب پیامبر (ص) نازل شد که زمان بدوی بود و مردم به خوبی توانستند اعجاز کلام الهی را درک کنند و همواره پس از گذشت سالیان طولانی از این اتفاق همچنان اعجازش ثابت مانده است و همگان در برابر کتاب الهی سر تعظیم فرود می‌آورند.

وی با تأکید بر این که قرآن دارای سه بخش اصلی توحید، اخلاق و شریعت است که هر سه بخش ‌ مکمل هم هستند به بحث توحید اشاره کرد و افزود: در قرآن روی هیچ موضوعی به اندازه توحید و دوری از شرک تاکید نشده و با هیچ چیزی به اندازه شرک دشمنی نشده است.

زنگنه با اشاره به این که باید به همه کلمات قرآن توجه ویژه داشت و بر روی مفاهیم آن تکیه کرد، افزود: قرآن یک کتاب عادی نیست، بلکه کلام خداوند است که باید به کلمات آن توجه ویژه داشت و معانی آن را دریافت و آن را در رأس زندگی قرار داد که به‌دنبال آن نیز انس با قرآن کریم به‌وجود می‌آید.

وزیر نفت در این مراسم حاضران و کارکنان را به توجه به مفاهیم قرآن کریم تشویق و تصریح کرد: در قرآن کریم ظرافتهایی نهفته است که توجه به فهم آیات و کلمات آن بسیار اهمیت دارد، انس با قرآن و مفاهیم آن رفاقت را ایجاد می‌کند و در پی این رفاقت آرامشی ابدی ایجاد می‌شود.

وزیر نفت با بیان این که با قرآن رفیق باشید چون در هر جایی به انسان کمک می کند، به مقوله آرامش اشاره کرد و افزود: بزرگترین دستاورد بشر آرامش است، اگر انسان در زندگی آرامش داشته باشد آن را با هیچ چیزی عوض نمی کند.

به گفته وی، قرآن می تواند به انسان آرامش دهد.

کد خبر 256493

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =