صادرات نفت ایران در پسابرجام روزانه 1.1 میلیون بشکه افزایش یافت

رئیس جمهوری با اشاره به این که صادرات نفت بعد از برجام یک میلیون و صد هزار بشکه افزایش یافت، گفت: قبل از اجرای برجام صادرات نفت یک میلیون بشکه بود، اما امروز از یک میلیون بشکه به دو میلیون بشکه در روز افزایش پیدا کرده است.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، دکتر حسن روحانی که امروز (سه‌شنبه، 31 فروردین ماه) به استان سمنان سفر کرده است، در جمع مردم این استان با تاکید بر این که زنجیره های تحریم را گسسته‌ایم، به شرائط آغاز به کار دولت یازدهم اشاره کرد و گفت: همزمان با آغاز فعالیت دولت یازدهم، اسلام هراسی، ایران هراسی و تحریمها در نقطه اوج بود و تورم، رکود، بیکاری و نبود آرامش در بازار، زندگی مردم و آینده کشور و اقتصاد را در ذهن مردم با تردیدهای فراوان مواجه کرده بود.

رئیس جمهوری، با بیان این که امروز مسیر و راه برای حرکت ایران اسلامی باز شده است، افزود: همه باید برادرانه، منسجم و در کنار هم برای ساختن ایرانی آباد تلاش کنیم و دولت منتخب شما با هدایتهای مقام معظم رهبری و کمک شما مردم، در تمام میدانها چیزی را کم نخواهد گذاشت و از این موضوع اطمینان داشته باشید.

وی برجام را ثمره تلاش ملت بزرگ ایران و هدایتهای مقام معظم رهبری دانست و تصریح کرد: به آنان که می‌گویند برجام برای ما چکار کرده است؟ باید گفت برجام افتخاری سیاسی و حقوقی برای تاریخ ایران ثبت کرده است.

روحانی ادامه داد: برخی می‌خواهند القا کنند که ایرانیها در این مذاکرات پیروز نیستند و آمریکاییها پیروز هستند، کجا رفت غیرت و تعصب دینی، چرا نمی‌خواهید در برابر عظمت ملت ایران که یک موفقیت بزرگ تاریخی به دست آورده است، سرفرود بیاورید؟

رئیس جمهوری تاکید کرد: بازسازی و نوسازی بعد از یک ویرانی، زمان می‌برد، فقط سه ماه از اجرای برجام گذشته، اما برخی فکر می‎کنند 30 سال گذشته است، در این سه ماه ببینید چه گشایشهای فراوانی ایجاد شده است.

روحانی ادامه داد: هر مقام خارجی که به تهران سفر کرد نخستین قرارداد میان ایران و کشور میهمان قرارداد بانکی بود، اما باید یادمان باشد زمانی که ویرانی رخ می‌دهد بازسازی و نوسازی زمان می‌برد.

وی با تاکید بر این که رسانه های ما اخلاق را مدنظر قرار دهند، گفت: آشوب و هرج و مرج رسانه‎ای را ملت ایران نمی‎پسندد و هجمه های غیراخلاقی برخی رسانه ها در شان ملت بزرگ ایران نیست.

روحانی با بیان این که برجام نتیجه ایستادگی ملت در کنار رهبری است، افزود: برجام مورد تایید نظام است، امروز روز انسجام و استفاده از فرصتها برای ساختن ایران است.

رئیس جمهوری با اشاره به این که صادرات نفت بعد از برجام یک میلیون و صدهزار بشکه افزایش یافت، تصریح کرد: قبل از اجرای برجام صادرات نفت یک میلیون بشکه بود، اما امروز از یک میلیون بشکه به دو میلیون بشکه افزایش پیدا کرده است، امروز شاهد افزایش یک میلیون و 100 هزار بشکه نفت هستیم و ما جایگاه خود را در بازار نفت که ناروا و ظالمانه از ما گرفته بودند، بازستاندیم.

وی عنوان کرد: چه کسی گمان می‌کرد که 6 قطعنامه شورای امنیت و 12 قطعنامه شورای حکام یکی پس از دیگری لغو شود و برای همیشه به زباله دان تاریخ  انداخته شود؟

روحانی افزود: مگر مردم ما یادشان رفته است که فروش نفت ایران را که به عنوان یک قدرت اقتصادی در صحنه اقتصادی و بین‌المللی حضور داشت به نصف تقلیل دادند، مگر مرم شاهد و ناظر آن نبودند که کشتیرانی به سمت بنادر ایران تحریم شد و همه کالاها باید به بندر کشور دیگر برود و تخلیه شود و از آنجا با لنجها و کشتیهای کوچک به بنادر ایران حمل شود و هیچ پول بانکی دیگر نمی‌شد به کشور منتقل کرد.

کد خبر 258543

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =