۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۳
  • کد خبر: 258742
تحقق ایجاد 10 هزار شغل در طرح سیراف

طرح احداث پالایشگاههای سیراف 10 هزار شغل ایجاد خواهد کرد.

علیرضا صادق آبادی، مدیر عامل شرکت زیرساخت فراگیر پالایشی سیراف به خبرنگار شانا،گفت: طرح سیراف با هدف احداث هشت پالایشگاه 60 هزار بشکه ای میعانات گازی، طرح مهمی در صنعت نفت است که در تکمیل زنجیره اقتصادی و ایجاد ارزش افزوده در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس نقش مهمی ایفا خواهد کرد.

به گفته وی، این طرح یک مدل جدید مشارکت خواهد بود و به همین دلیل ارزش جانبی آن در اقتصاد کشور  می تواند از ارزش محصولات آن بیشتر باشد.

مدیر عامل شرکت زیرساخت فراگیر پالایشی سیراف با بیان این که در اجرای طرح سیراف، 9 شرکت (هشت شرکت به عنوان مالک پالایشگاهها و یک شرکت به عنوان هماهنگ کننده) حضور دارند،اظهار کرد: اجرای موفق این طرح می تواند الگوی موفقی نیز برای تعریف دیگر طرحها با الگوی مشارکت چند بخش مستقل خصوصی برای اجرای یک طرح در صنعت نفت باشد؛ بنابراین تلاش می شود که به بهترین نحو ممکن انجام گیرد.

وی تصریح کرد: در اجرای طرح سیراف14 پیمانکار خارجی و داخلی فعال هستند و پیش بینی می شود بیش از سه هزار نفر در آن به صورت مستقیم و غیرمستقیم  مشغول به کار شوند و بخشی از آنها را نیروهای بومی منطقه تشکیل دهند.

صادق آبادی گفت: بیش از 80 درصد نیروهای تخصصی فعال در طرح سیراف، فارغ التحصیلان دانشگاههای معتبر کشور هستند که با میانگین سنی کمتر از 35 سال در آن فعالیت می کنند.

مدیرعامل شرکت زیرساخت فراگیر پالایشی سیراف،اظهار کرد: این شرکت علاوه بر حضور تا پایان عملیات خاکبرداری، تسطیح و تحویل زمین به مالکان هشت پالایشگاه،در مرحله ساخت به عنوان هماهنگ کننده و پشتیبان و در زمان بهره برداری نیز همانند یک شهردار برای پالایشگاهها عمل خواهد کرد.

کد خبر 258742

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =