بنزین شهر تهران سالم و مطابق استاندارد است

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران گفت: براساس نمونه برداریهای انجام شده از بنزین هشت کلانشهر اصلی کشور، بنزین شهر تهران سالم و مطابق استاندارد است و البته تا پایان اردیبهشت ماه گزارش هفت کلانشهر دیگر نیز اعلام خواهد شد.

به گزارش شانا، نیره پیروز بخت، رئیس سازمان ملی استاندارد ایران، امروز (یکشنبه، پنجم اردیبهشت ماه) در حاشیه مراسم امضای تفاهمنامه همکاری میان سازمان ملی استاندارد و وزارت جهادکشاورزی در جمع خبرنگاران گفت: پارسال تعداد محموله بنزین وارداتی از شمال کشور حدود 12 میلیون لیتر بود که در مقایسه با حجم بنزینهای وارداتی، رقم زیادی نیست، استاندارد لازم را نداشت و عودت داده شد.

وی با بیان این که به منظور جلوگیری از ورود محموله‌ های بنزین وارداتی به کشور، واردات آن را از مرز شمالی قطع کرده‌ایم، افزود: در بندرعباس و خوزستان نیز سه تا چهار محموله با استانداردهای ملی انطباق نداشت که البته این موارد نیز جزئی بود و آثار آلایندگی زیادی نداشتند.

پیروز بخت با تاکید بر این که مشکلی در واردات بنزین وجود ندارد، تصریح کرد: موارد جزئی را نیز اصلاح کرده‌ایم، تقریبا پس از آن هیچ محموله‌ای که با استاندارد ملی انطباق نداشته باشند وارد کشور نشده است.

رئیس سازمان ملی استاندارد درباره نتایج ارزیابی کیفیت بنزین وارداتی و داخلی نیز با اعلام این که ما چیزی بنام محرمانه نداریم، عنوان کرد: یکسری برنامه‌ریزیها و نمونه‌ برداریهایی باید در کلانشهرها برای ارزیابی کیفیت بنزین انجام می‌شد، اما این موضوع محرمانه بودن نتایج را اعلام نمی‌کند و به‌ محض کسب نتایج نهایی، اعلام خواهد شد.

وی با بیان این که این سازمان بیشتر به‌ دنبال مقایسه وضع عرضه بنزین در داخل کشور است و می‌خواهد این موضوع را ریشه‌ای و تحلیلی، ارزیابی کند، گفت: نتایج این تحلیل بطور حتم اعلام خواهیم شد.

پیروز بخت با بیان این که سال آینده نمونه برداری از کیفیت بنزین عرضه شده در کلانشهرها افزایش خواهد یافت، افزود: پیش از این تجهیز آزمایشگاهها با مشکلات مالی همراه بود، اما خوشبختانه این موضوع برطرف شده و بصورت کامل می‌توان با استفاده از تجهیزات آزمایشگاهها، نمونه برداریهای بنزین را ارزیابی کرد.

وی تصریح کرد: براساس نمونه برداریهای انجام شده از بنزین هشت کلانشهر اصلی کشور، بنزین شهر تهران سالم و مطابق استاندارد است و البته تا پایان اردیبهشت ماه گزارش هفت کلانشهر دیگر نیز اعلام خواهد شد.

رئیس سازمان ملی استاندارد عنوان کرد: خوشبختانه آزمایشگاه ارزیابی بنزین در هرمزگان افتتاح شده است و امروز می‌توانیم هم کیفیت بنزینهای وارداتی و داخلی را در این آزمایشگاه مورد بررسی قرار دهیم.

پیروز بخت ادامه داد: هم اکنون در هشت کلانشهر نمونه برداریها از بنزین سوپر، معمولی و یورو 4 انجام شده است، به نحوی که در دیماه و بهمن ماه سال گذشته بیش از 150 نمونه برداری صورت گرفته و تا فروردین ماه نیز ادامه داشته است.

رئیس سازمان ملی استاندارد در رابطه با بنزینهای وارداتی نیز گفت: واردات بنزین باید براساس استانداردهای ملی انجام شود، هم اکنون درخوزستان نیز یک آزمایشگاه برای بررسی کیفیت محموله‌ های بنزینهای وارداتی فعالیت می‌کند.

کد خبر 258781

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =