مهمترین رویدادهای نخستین روز  نمایشگاه نفت تهران

امروز پنجشنبه شانزدهم اردیبهشت ماه 1395 بیست ویکمین نمایشکاه بین المللی نفت تهران با افزایش 30 درصدی کشورهای شرکت کننده در این رویداد مهم آغاز به کار کرد.

به گزارش شانا، نمایشگاه بیست ویکم نخستین نمایشگاه صنعت نفت ایران است که بعد از برچیده شدن تحریمها علیه ایران و آغاز احرای برجام برگزار می شود. فضای امیدوار کننده آینده منحر به افزایش 64 درصدی حضور شرکتهای بین الملی نفت نیز شده است. 

به گفته رکن الدین جوادی، مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران و معاون وزیر نفت، نمایشگاه بین المللی نفت تهران  فرصت مناسبی برای آشنایی شرکتهای داخلی و خارجی با یکدیگر است که زمینه را برای خودکفایی بیشتر در صنعت نفت و تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی فراهم می کند. 

معاون وزیر نفت با بیان این که در این دوره از نمایشگاه، نخستین بار شرکتهایی از کانادا و استرالیا حضور دارند، تعداد کشورهای حاضر در این دوره از نمایشگاه را ٤٠ کشور عنوان کرد.

این گزارش، در برگیرنده خلاصه مهمترین اخبار منتشره در روز نخست بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش وپتروشیمی تهران است:

صادرات نفت خام ایران از مرز ٢ میلیون بشکه در روز گذشت
رکن الدین جوادی مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با بیان این که تولید نفت خام ایران به روزانه سه میلیون و ٧٠٠ هزار بشکه رسیده است و بزودی این رقم به سه میلیون و ٨٠٠ هزار بشکه در روز می رسد، افزود: میانگین صادرات نفت خام ایران به روزانه دو میلیون و ١٠٠ هزار بشکه در روز رسیده است.

وی افزود: صادرات نفت خام ایران تا پایان امسال به ٢,٢ میلیون بشکه در روز خواهد رسید و همراهی ایران با طرح فریز نفتی بستگی به سیاستهای وزارت نفت دارد.

چوادی از ملاقات احتمالی با شرکت شل هم خبر داد.

تولید میعانات گازی از مرز ٥٠٠ هزار بشکه در روز گذشت
علی اکبر شعبانپور مدیرعامل شرکت نفت وگاز پارس گفت: هم اکنون تولید میعانات گازی درمیدان گازی پارس جنوبی از مرز ٥٠٠ هزار بشکه در روز گذشته و بیش از ٥٠ درصد گاز تولیدی کشور از پارس جنوبی تامین می شود.

قاچاق گازوییل را در مرزها به صفر می‌رسانیم

سید ناصر سجادی مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران گفت: قاچاق سوخت از نظر حجمی در سال 94 نسبت به سال 92 حدود ٦٠ درصد کاهش یافته و از نظر ارزشی نیز با کاهش ٨٥ درصدی مواجه بوده است.

روستاهای دارای گاز استان چهارمحال و بختیاری افزایش یافت
سیامک حیدری، مدیرعامل شرکت گاز استان چهارمحال و بختیاری از برخورداری ٨٧ درصدی جمعیت شهری و روستایی شهرستان لردگان از مزایای گاز طبیعی خبرداد و گفت: تاکنون در مجموع بیش از یکهزار کیلومتر شبگه گاز در سطح این شهرستان اجرا شده که حدود ٧٧ کیلومتر آن مربوط به سال ٩٤ است.

٧٦ درصد واحدهای صنعتی استان گلستان به شبکه سراسری گاز پیوسته اند
صفرعلی جمال لیوانی، مدیرعامل شرکت گاز استان گلستان با بیان این که تاکنون ٧٦ درصد واحدهای صنعتی استان گلستان با هدف جایگزینی گاز با سوختهای مایع به شبکه سراسری گاز پیوسته اند افزود: با تلاش کارکنان این شرکت تاکنون یکهزار و ٥٤٢ واحد صنعتی و ٦٤ جایگاه سی ان جی به شبکه سراسری گاز پیوسته اند.

مصرف ٤ میلیارد مترمکعب گاز در استان قزوین
اسماعیل مفرد بوشهری، مدیرعامل شرکت گاز استان قزوین از مصرف چهار میلیارد و ٢٩٢ میلیون مترمکعب گاز طبیعی در سطح استان طی سال ٩٤ خبرداد.  

به گفته وی مصرف گاز استان قزوین پارسال نسبت به مدت مشابه سال پیش از آن حدود ١٩ درصد افزایش یافت.

نشست نقش مطالعات و مهندسی ارزش و جایزه ملی کیفیت صنعت نفت
نشست تخصصی نقش مطالعات ارزش و جایزه ملی کیفیت بخش صنعت نفت با رویکرد بهبود و ارتقای رویکردهای سازمانی و روشهای اجرایی طرحها و پروژه های صنعت نفت برگزار شد.

پیشرفت نمایشگاه نفت حیرت انگیز است
مدیر فروش شرکت انگلیسی بروکسبنک اعلام کرد پیشرفت نمایشگاه نفت و حضور شرکتهای بین المللی در این نمایشگاه نسبت به سالهای گذشته چشم افسا بوده است.

مصرف گاز استان خراسان رضوی ٦ درصد افزایش یافت
حبیب الله صادقی، مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان رضوی با اشاره به سهم ٣٤ درصدی گاز تحویلی به نیروگاههای استان خراسان رضوی در سال گذشته گفت: سال ٩٣، سه میلیارد و ٣٠٠ میلیون مترمکعب گاز به نیروگاههای خراسان رضوی ارسال شد و این مقدار پارسال به سه میلیارد و ٧٠٠ میلیون مترمکعب رسیده است.

در مذاکرات با شرکتهای خارجی اولویت نخست در ساخت طرحهای جدید پتروشیمی است
عادل نژادسلیم، مدیرعامل شرکت هلدینگ خلیج فارس با تاکید بر این که در مذاکرات با نمایندگان شرکتهای خارجی اولویت نخست ما مشارکت در ساخت طرحهای جدید پتروشیمی است، گفت: تامین منابع مالی و انتقال فناوری از دیگر اولویتهای ما در مذاکرات با شرکتهای خارجی است.

وی افزود: در آینده بسیار نزدیک برخی تفاهمنامه های مربوط به حوزه فاینانس منجر به عقد قرار داد و تزریق منابع ارزی خواهد شد، اما به دلیل تعهدات داده شده به طرفهای خارجی مبنی بر افشانکردن اطلاعات از بازگو کردن اطلاعات بیشتر معذورم.

امیدواری شرکت انگلیسی به توسعه فعالیت در ایران پس از لغو تحریمها
مدیر فروش شرکت انگلیسی انگوس فایر که شرکت وی نخستین بار در نمایشگاه بین المللی نفت ایران شرکت کرده، با ابراز رضایت از نحوه سازماندهی این نمایشگاه، گفت: مشارکت در این نمایشگاه از نظر شرکت کنندگان و بازدیدکنندگان زیاد است.

هفت گام اساسی در ارتقای مهندسی ارزش

پرویز نوری مدیر کل ارزشیابی، نظارت و استانداردهای مهندسی معاونت امور مهندسی وزارت نفت در پانل نقش مطالعات ارزش و جایزه ملی کیفیت در صنعت نفت، برارتقای مهندسی ارزش در صنعت نفت براساس هفت گام اساسی تاکید کرد. 

چراغ سبز بانکهای اروپایی برای سرمایه گذاری در صنعت پتروشیمی ایران

حسین علیمراد سرپرست مدیریت سرمایه گذاری شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیان این که طی ماههای گذشته بسیاری از بانکهای معروف اروپایی تمایل خود را برای سرمایه گذاری در صنعت پتروشیمی ایران مطابق شرایط این شرکت با ارسال نامه هایی اعلام کرده اند، گفت: در این میان شرکتهای آلمانی و کره ای جدیت بیشتری دارند.

شرکت آلمانی آر اچ آی: اروپاییها برای ورود به بازار ایران لحظه شماری می کنند
مدیر بازاریابی شرکت آلمانی آر اچ آی، گفت که بیش از ٣٠ سال است با ایران همکاری تجاری داریم و اکنون همه کشورها مایل به همکاری با ایران هستند؛  تصور نمی کردم تعداد حضور یافتگان بین المللی در نمایشگاه نفت ایران در این وسعت باشد.

کوموتو کره: نمایشگاه نفت هر بار بهتر از گذشته شده است
مدیرعامل شرکت کوموتو گفت که این شرکت کره جنوبی تاکنون ٦ بار در نمایشگاه بین المللی صنعت نفت ایران حضور یافته که هر بار بویژه این بار که تحریمها لغو شده، بهتر از دوره گذشته شده است. 

وی افزود: این شرکت در بهره برداری از فازهای ١٢، ٢١ و ٢٢ پارس جنوبی و با شرکت ملی نفت و شرکت ملی گاز ایران، همکاری دارد.

مدیرعامل کوموتو تصریح کرد: کوموتو از تولید محصولات این شرکت در ایران توسط شرکت رادمن و انتقال تجربیاتش به ایران برای پیشرفت بیشتر در آینده، حمایت فنی می کند.

فرآورش گاز کشور پارسال به مرز ١٨٠ میلیارد مترمکعب رسید
پالایشگاههای گازی کشور، پارسال ١٧٨,١ میلیارد مترمکعب گاز طبیعی فرآورش کردند که این مقدار نسبت به مدت مشابه سال ٩٣ بیش از ٦ درصد رشد داشته است. 

عبدالحسین ثمری معاون عملیات شرکت ملی گاز ایران گفت: پارسال، پنج میلیارد و ٥٣٠ میلیون مترمکعب گاز از فاز ١٢ پارس جنوبی و نزدیک به چهار میلیارد مترمکعب گاز نیز از فازهای ١٧ و ١٨ پارس جنوبی دریافت شده است.

امیدواری سوکار به گسترش روابط با ایران در پساتحریم

رئیس واحد فنی و علمی شرکت سوکار اظهار امیدواری کرد که پایان تحریمها تاثیر مثبتی بر روابط دو جانبه ایران و آذربایجان بگذارد. 

این مدیر آذربایجانی در پایان گفت: نمایشگاه نفت در ایران در مقایسه با نمایشگاه نفت در دیگر کشورها بسیار گسترده و متنوع است و همواره با استقبال زیادی روبروست و ایران ظرفیتی بالا دارد.

پژوهشگاه صنعت نفت و دانشگاه فردوسی تفاهمنامه همکاری امضا کردند
امیرعباس حسینی، قائم مقام پژوهشگاه صنعت نفت و علی اکبر اکبری، رئیس مرکز کارآفرینی و مالکیت فکری دانشگاه فردوسی مشهد تفاهمنامه ای را امضا کردند که بر مبنای آن دو طرف در حوزه مطالعات مخزنی منطقه کپه داغ با تمرکز بر میدانهای گنبدلی و خانگیران همکاری می کنند.

شرکتهای ایرانی توانایی ساخت توربینهای گازی را دارند
عباسعلی جعفری نسب، مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت با بیان این که در زمینه ماشین آلات دوار، توربینهای گازی کاربرد بیشتری دارد، گفت: توانمندی شرکتهای داخلی به حدی رسیده است که می توانند توربین گازی بسازند. این توربینهای گازی پیشتر از کشورهای اروپایی یا امریکا تامین می شد.

وی اظهار کرد: تامین قطعات از خارج با توجه به رشد صنعتگران و سازندگان ایرانی در داخلی سازی، کاهش قابل توجهی یافته است.

نخستین واحد نمکزدایی موبایل در کشور راه اندازی می شود
براساس تفاهمنامه همکاری مشترکی که میان پژوهشگاه صنعت نفت و نفت مناطق مرکزی امضاشد، نخستین واحد نمکزدایی موبایل در کشور در این شرکت راه اندازی می شود. 

برپایه این گزارش استفاده از روشهای کنترل خوردگی در تنگ بیجار، پاکسازی نفت از خاکهای آلوده در چشمه خوش، کسب فناوری واحد نمکزدایی موبایل،  کنترل آب تولیدی، چاههای نفت و بررسی محیط  رسوبی، چینه نگاری و فرآیندهای کنترل در مناطقی مثل خانگیران از جمله مفاد این همکاری در این تفاهمنامه است.

تامین ٧٠ درصدی تجهیزات از داخل همسو با اقتصاد مقاومتی
رسول اشرف زاده، مدیر برنامه ریزی و توسعه شرکت هلدینگ خلیج فارس با تاکید بر این که این شرکت با پرهیز از کالاهای ساخت خارج قصد دارد شعار اقتصاد مقاومتی ابلاغی مقام معظم رهبری را تحقق ببخشد، گفت: هم اکنون بیش از ٧٠ درصد از تجهیزات مورد استفاده در مجتمعهای پتروشیمی و طرحهای این هلدینگ از سازندگان و شرکتهای داخلی تامین می شود.

زیمنس: چشم انداز تجارت با ایران روشن است
نایب رئیس نخست شرکت زیمنس و مسئول ارتباطات و امور دولتی این شرکت در خاورمیانه با بیان اینکه زیمنس به بازگشت به بازار ایران افتخار می کند. افزود: زیمنس آمادگی دارد تا به صنعت نفت و گاز ایران در حوزه برق، اتوماسیون و دیجیتالیزه کردن تاسیسات کمک کند.

شرودر به قرارداد اخیر زیمنس با شرکت توربو کمپرسور نفت اشاره کرد و افزود: ما با وزارتخانه ها و شرکت های ایرانی برای گسترش همکاری ها در حال مذاکره هستیم.

افزایش ۵۰ درصدی تردد نفتکشهای خارجی پس از اجرای برجام
سیدابراهیم حسینی، رئیس اداره اسناد و اطلاعات صادرات پایانه نفتی خارک از افزایش ٥٠درصدی تردد نفتکشهای آسیایی و اروپایی در دوران پسابرجام خبرداد. 

وی تصریح کرد: اگر در گذشته مشتری نفت خام ما صرفا مشتریان سنتی از جمله چین، ژاپن، ترکیه،کره جنوبی و چند کشور دیگر بودند،حالا شاهد حضور کشورهای اروپایی همچون ایتالیا، روسیه و فرانسه برای خرید نفت ایران هستیم.

سه محور اصلی توافق نفت مرکزی و پژوهشگاه نفت اعلام شد
سلبعلی کریمی، مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران سه محور اصلی توافقنامه مشترک این شرکت را با پژوهشگاه صنعت نفت اعلام کرد. 

وی ، مطالعه و مشاوره، ساخت داخل و توسعه فناوری را سه محور اصلی این توافقنامه عنوان کرد و گفت: این محورها، بنیانهای اقتصاد مقاومتی را شامل می شود و از بعد درونزایی اقتصاد مقاومتی بخصوص در سالی که سال «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» نام دارد، حائز اهمیت است. 

کریمی با بیان این که شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، اعتقاد راسخی به فعالیتهای پژوهشی دارد، ادامه داد: صنعت نفت از صنایع پیشتاز در عرصه فعالیتهای دانش بنیان است.

پژوهشگاه صنعت نفت و مدیریت امور اکتشاف یادداشت تفاهم امضا کردند
سیدصالح هندی، مدیر امور اکتشاف شرکت ملی نفت ایران و حمیدرضا کاتوزیان، رئیس پژوهشگاه صنعت نفت تفاهمنامه دو جانبه همکاری پژوهشی، فنی و علمی امضا کردند.

هندی هدف از امضای این تفاهمنامه را توسعه دانش به کارگیری فناوریهای نوین، توسعه روشها و فرآیندها و توسعه دانش اعلام کرد.

گریف ولوکس آلمان خواهان گسترش همکاری با شرکتهای ایرانی است
مدیر فروش صادرات شرکت گریف ولوکس آلمان که در زمینه ماشین آلات مدرن فعالیت می کند اظهار کرد: گریف ولوکس تصمیم به تاسیس شرک های وابسته دیگری پس از پایان تحریمها دارد.

وی افزود: این شرکت با شرکتهای پتروشیمی آبادان، غدیر، بندر امام و کارون همکاری می کند و نخستین باری است که در نمایشگاه بین المللی نفت، گاز و پتروشیمی ایران شرکت می کند.

اجرای طرحهای پژوهشی در بخش اکتشاف شتاب می گیرد
مدیر امور اکتشاف شرکت ملی نفت گفت: با امضای تفاهمنامه همکاری مشترک میان مدیریت امور اکتشاف و پژوهشگاه صنعت نفت شاهد شتاب در طرحهای پژوهشی میان این دو نهاد خواهیم بود. 

سید صالح هندی، افزود: این تفاهمنامه به منظور استفاده از توان پژوهشگاه صنعت نفت در بخش بالادستی نفت امضا شده است.

شرکت ایتالیایی پیترو فیورنتینی فعالیت خود را در ایران از سرمی گیرد
مدیر فروش منطقه شرکت ایتالیایی پیترو فیورنتینی اظهار کرد که این شرکت همکاری خود با ایران را در دوره پساتحریم ازسر می گیرد. 

وی ابراز خرسندی کرد که پایان تحریمها فرصت بسیار خوبی برای این شرکت به منظور همکاری با شرکتهای ایرانی فراهم آورد.

این مدیر ایتالیایی در پایان گفت: نمایشگاه نفت در ایران در مقایسه با نمایشگاه نفت در دیگر کشورها بسیار گسترده و سازماندهی بسیار خوبی دارد.

 

کد خبر 259753

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =