تاسیسات دریایی حفاری فاز 14 پارس جنوبی را آغاز می کند

مدیر پروژه حفاری فاز 14 شرکت تاسیسات دریایی با بیان این که در یکماه آینده فعالیت فیزیکی در فاز 14 پارس جنوبی با تجهیز نخستین دکل حفاری این فاز در خلیج فارس آغاز می‌شود، گفت: حفاری 22 حلقه چاه این فاز 2 سال و نیم زمان می برد.

به گزارش خبرنگار شانا، فرزاد غزلی با بیان این مطلب تصریح کرد: شرکت تاسیسات دریایی مجری حفاری 22 حلقه چاه فاز 14 پارس جنوبی است که با تاسیس سازمان حفاری در این شرکت، اجرای این کار شتاب می گیرد.

وی با بیان این که اجرای فاز 14 تا پنج سال پیش در حیطه کنسرسیوم فاز 14 بود، اظهارکرد: حفاری 2 سکوی A و C با شرکت ملی حفاری ایران و 2 سکوی B و D نیز از سوی شرکت تاسیسات دریایی انجام می شود.

مدیر پروژه حفاری فاز 14 شرکت تاسیسات دریایی تصریح کرد: کل مبلغ پروژه حفاری 22 حلقه چاه فاز 14 پارس جنوبی بالغ بر 762 میلیون و 500 هزار دلار است که حدود 140 تا 150 در همان زمان مصرف شد.

به گزارش شرکت تاسیسات دریایی، غزلی ادامه داد: این پروژه در مقطعی با توقف روبرو شد و اکنون بار دیگر به جریان افتاده و دوباره حفاری این سکوها به شرکت تاسیسات دریایی بازگشته است.

وی ادامه داد: براساس برنامه ریزیهای انجام شده طی یکماه آینده، فعالیت فیزیکی در این پروژه با تجهیز نخستین دکل حفاری دریایی آغاز می شود، افزود: به منظور اجرای عملیات حفاری در این پروژه دو ریگ حفاری به فاصله تقریبی 2 ماه نهایی و از شرکت COSL (شرکت چینی بین المللی)‌ تامین شده است.

مدیر پروژه حفاری فاز 14 در شرکت تاسیسات دریایی ادامه داد: به طور تقریبی در یکماه آینده دکل نخست را به خلیج فارس منتقل و تا پایان خردادماه عملیات حفاری را در این فاز آغاز می کنیم. 

غزلی تصریح کرد: با توجه به این که حفاری 22 حلقه این چاه از سوی شرکت تاسیسات دریایی انجام می شود، پیش بینی شده است که حفاری هر حلقه چاه در مدت 82 روز انجام شود که با احتساب زمان در نظر گرفته شده حدود 2 سال و نیم برای حفاری 11 حلقه چاه برای هر سکو زمان لازم است.

مدیر پروژه حفاری فاز 14 در شرکت تاسیسات دریایی گفت: با توجه به سطح بالای کنترل کیفی در پروژه، امیدواریم بتوانیم زمانهای غیرمفید را به حداقل برسانیم. 

کد خبر 262855

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =