3 شهر جنوبی کشور زیر پوشش بنزین یورو 4 قرار می گیرند

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه آبادان، از توزیع روزانه 5۰۰ هزار لیتر بنزین یورو ۴ تا هفته آینده در شهرهای آبادان، خرمشهر و شادگان خبرداد.

علی حکمت در گفتگو با خبرنگار شانا، با اشاره به دستاورد پالایشگاه آبادان در زمینه تولید بنزین یورو ۴ گفت: پالایشگاه آبادان با اجرای طرحهای افزایش کیفیت از هفته آینده روزانه بیش از 5۰۰ هزار لیتر بنزین یورو ۴ برای توزیع در سه شهر آبادان، خرمشهر و شادگان در اختیار شرکت پخش فرآورده های نفتی  این منطقه قرار می دهد.

وی افزود: از هفته آینده بنزین همه جایگاههای عرضه سوخت شهرهای  آبادان، خرمشهر و شادگان یورو ۴ خواهد بود و مردم این سه شهر از سوخت پاک بهره‌مند می شوند.

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه آبادان ادامه داد: از هفته آینده شهرهای زیر پوشش منطقه آبادان پس از کلانشهرها  جزو نخستین شهرهایی خواهند بود که بنزین یورو ۴ در همه جایگاههای سوخت آن توزیع می‌شود.

وی با اشاره به اجرای طرح افزایش کیفیت فرآورده‌های نفتی در پالایشگاه آبادان، اظهار کرد: با اجرای این طرح و تولید بنزین یورو ۴ در این پالایشگاه بهزودی با نصب و راه اندازی نازلهای سوخت یورو ۴ در آبادان، خرمشهر و شادگان سوخت‌رسانی آغاز می شود تا خودروهای تولیدی یورو ۴ نیز به سهولت بتوانند باک خودروهای خود را با بنزین یورو 4 پر کنند.

حکمت در ادامه تعداد جایگاههای عرضه سوخت شهرهای آبادان، خرمشهر و شادگان را 15 باب اعلام کرد و گفت: هم اکنون به دنبال تجهیز جایگاهها «مخازن و نازلها» برای دریافت سوخت یورو 4 هستیم که در صورت پایان کار همه این جایگاهها سوخت یورو 4 عرضه خواهند کرد.

وی اظهار امیدواری کرد که این اقدام گام موثری در بهبود هوای استان باشد و به کاهش آلودگی هوا منجر شود.

به گزارش شانا، پالایشگاه آبادان پس از پایان طرحهای افزایش کیفیت روزانه چهار تا پنج میلیون لیتر بنزین یورو ۴ تولید خواهد کرد که در آبادان و اهواز توزیع خواهد شد.

براساس گفته‌های مسئولان پالایشی کشور، پس از آبادان بنزین یورو ۴ به اهواز می‌رسد.

معاون وزیر در امور پالایش در نشست مطبوعاتی خود در حاشیه بیست و یکیمن نمایشگاه نفت و گاز و پتروشیمی از انجام اقدامهای لارم برای توزیع بنزین یورو 4 در هفت شهر جدید خبر داده بود که از این هفت شهر آبادان نخستین آنهاست.

عباس کاظمی گفت: کرمان، آبادان، بوشهر، بندرعباس، قم، رفسنجان و چابهار پس از کلانشهرها، شهرهایی هستند که بنزین یورو 4 در آنها عرضه خواهد شد.

وی تصریح کرده بود: اقدامهای لازم برای توزیع بنزین یورو 4 از اوایل خرداد در شهرهای یاد شده آغاز شد و فعالیتها برای توزیع بنزین یورو 4 در منطقه آبادان در این مدت به سرانجام رسید و بزودی آبادان، خرمشهر و شادگان از این سوخت پاک بهره مند خواهند شد.

نحوه شناسایی بنزین معمولی از بنزین سوپر و یورو ۴ از طریق رنگ آنها امکانپذیر است، به طوری که بنزین معمولی به رنگ صورتی، بنزین سوپر آبی و بنزین یورو ۴ به رنگ سبز است.

کد خبر 263892

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =