3 قطعه از زمینهای پالایشگاه سیراف تحویل مالکان شد

مدیرعامل شرکت زیرساخت فراگیر پالایشی سیراف با بیان این که تاکنون سه قطعه از زمینهای این طرح تحویل مالکان شده است، گفت: تا پایان هفته چهار قطعه زمین به مالکان پالایشگاههای هشتگانه تحویل می شود.

علیرضا صادق‌آبادی در گفتگو با خبرنگار شانا، با بیان این مطلب گفت: تصمیم‌گیری درباره تحویل زمین (شنبه، پنجم تیرماه ) در کمیته‌ای متشکل از کارفرما، دستگاههای نظارتی، آزمایشگاه و مالکان صورت گرفت.

وی افزود: از هفته گذشته تاکنون زمین پالایشگاه‌های ششم، هفتم و هشتم به مالکان تحویل داده شده است.

به گفته مدیرعامل شرکت زیرساخت فراگیر پالایشی سیراف، زمین پالایشگاه شماره سه تا پایان هفته به مالک تحویل داده خواهد شد.

وی ادامه داد: واگذاری زمین چهار پالایشگاه باقیمانده تا 2 هفته آینده یعنی تا پایان تیرماه انجام خواهد شد.

طرح سیراف با هدف احداث هشت پالایشگاه ٦٠ هزار بشکه‌ای میعانات گازی با اشتغالزایی ١٠ هزار نفر، طرح مهمی در صنعت نفت است که در تکمیل زنجیره اقتصادی و ایجاد ارزش افزوده در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس نقش مهمی ایفا خواهد کرد.

در اجرای طرح سیراف، ٩ شرکت (هشت شرکت به عنوان مالک پالایشگاهها و یک شرکت به عنوان هماهنگ‌کننده) حضور دارند که به طور میانگین برای ساخت هر یک از هشت پالایشگاه کوچک میعانات گازی پارس جنوبی به حدود ٣٠٠ میلیون دلار سرمایه نیاز است.

این هشت پالایشگاه دارای یک یوتیلیتی واحد (آب، برق، بخار) خواهد بود که به هر یک از سرمایه‌گذاران، درصدی از سهام آن تعلق می‌گیرد و چهار درصد سرمایه‌گذاری در احداث این یوتیلیتی نیز بر عهده شرکت ملی نفت ایران است؛ شرائط حضور شرکتهای خصوصی در طرح ساخت هشت پالایشگاه میعانات گازی پارس جنوبی فراهم شده و بازده اقتصادی بالایی در انتظار سرمایه گذاران این طرح خواهد بود.

کد خبر 264254

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =