تامین تجهیزات پالایشگاه بندرعباس از شرکتهای داخلی

مدیرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس از ساخت و تامین بیش از 58 میلیارد ریال از اقلام این شرکت از سوی سازندگان داخلی خبرداد.

هاشم نامور، با بیان این مطلب به خبرنگار شانا گفت: پالایشگاه بندرعباس، پارسال در راستای حمایت از توان و تولید داخل بیش از 58 میلیارد ریال از اقلام و تجهیزات مورد نیاز خود را از سازندگان داخلی تامین کرد.

وی افزود: بخشی از تجهیزات و اقلام مورد نیاز پالایشگاه بندرعباس همسو با اجرای سیاستهای کشور مبنی بر حفظ منابع و صیانت از سرمایه‌های ملی و در مسیر تحقق سیاستهای اقتصاد مقاومتی از سوی سازندگان داخلی ساخته شد.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس ادامه داد: پارسال، 239 قلم کالا در قالب 71 تقاضا و در مجموع به تعداد 20 هزار و 640 کالا به ارزش 58 میلیارد و 760 میلیون ریال از اقلام مورد نیاز پالایشگاه از طریق سازندگان داخلی تامین شد.

وی تاکید کرد: در همه مراحل ساخت کالاها، کیفیت تولید و ساخت به وسیله کارشناسان و متخصصان پالایشگاه مورد ارزیابی و تایید قرار گرفته است.

نامور اعلام‌ کرد: قطعات و کالاهای ساخت داخل، پارسال شامل اقلام و تجهیزات مهم صنعتی از جمله قطعات ژنراتورها، الکتروپمپها، لوازم آزمایشگاهی و برخی قطعات کاربردی در فرآیند پالایش بود.

وی افزود: با برنامه‌ریزیهای اصولی و اعمال نظارت و کنترل در خرید و حمایت از توان و تولید داخلی به منظور حمایت از سیاستهای خود اتکایی و قطع وابستگی به کشورهای خارجی که منجر به انتقال فناوری، اشتغالزایی و صرفه جویی ارزی برای کشور می‌شود اقدامهای موثر و قابل توجهی در شرکت پالایش نفت بندرعباس انجام شده است.

مدیرعامل پالایشگاه بندرعباس، اقدامهای انجام شده همسو با آرمانهای اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولیدات داخلی را اجرای طرحهای خلاقانه برای رفع موانع تولید و ارتقای فرآیندها، کاهش هزینه‌های تولید از طریق تکیه بر توانمندی کارشناسان پالایشگاه و سازندگان داخلی، جلوگیری از خروج ارز، انتقال و بومی‌سازی فناوریهای روز دنیا اعلام کرد.

شرکت پالایش نفت بندرعباس با ظرفیت پالایش روزانه 350 هزار بشکه نفت خام سنگین و میعانات گازی، سومین پالایشگاه کشور پس از پالایشگاههای آبادان و اصفهان از نظر ظرفیت است و 18 درصد فرآورده‌های نفتی مورد نیاز کشور را تامین می‌کند.

کد خبر 267054

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =