مجلس با رای به حذف کارت سوخت به دولت کمک کرد

وزیر نفت از نمایندگان مجلس شورای اسلامی که پیشنهاد دولت را برای حذف کارت سوخت پذیرفتند، قدردانی کرد.

به گزارش خبرنگار اعزامی شانا به بوشهر، بیژن زنگنه در حاشیه سفر امروز (پنجشنبه، چهارم شهریورماه) خود به استان بوشهر در این باره به خبرنگاران گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی با رای به حذف کارت سوخت کمک بزرگی به دولت کردند.

بر پایه این گزارش، مجلس شورای اسلامی دیروز ( چهارشنبه، سوم شهریورماه) با حذف بند ح تبصره 14 قانون بودجه 1395 به بحث‌های مربوط به حذف یا تداوم کارت سوخت پایان داد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه رسیدگی به لایحه اصلاح قانون بودجه سال 1395 با حذف بند ح تبصره  14 قانون بودجه 1395 با حذف کارت سوخت موافقت و بعد از پنج ماه تصمیم کارشناسی خود را از طریق رای اعلام کردند.

مجلس در بررسی جزییات لایحه بودجه 1395 در فروردین ماه سال جاری دولت را مکلف کرده بود حداکثر چهارماه  پس از تصویب این قانون کلیه وسایل نقلیه سبک و سنگین اعم از بنزینی، نفت‌گاز (گازوئیلی) و دوگانه‌سوز را به کارت سوخت مجهز کند و از آن تاریخ، عرضه هرگونه سوخت به کلیه وسایل نقلیه صرفاً با استفاده از کارت سوخت امکانپذیر باشد.

وزیر نفت از ابتدای کار مجلس دهم از فروردین‌ماه امسال با حضور در جمع نمایندگان مجلس شورای اسلامی بارها این استدلال را بیان کرد که سامانه هوشمند سوخت به اهداف تعیین شده از سال 86 تاکنون دست یافته و نگهداشت این سامانه در بخش بنزین چیزی جز تحمیل بار مالی بر دوش دولت و ایجاد زحمت برای مردم نیست.

با افزایش قیمت این فرآورده به هزار تومان و تک نرخی شدن قیمت بنزین از خردادماه سال 1394 و امکان سوخت‌گیری در جایگاه بدون استفاده از کارت سوخت و عدم رغبت مردم به استفاده از کارت، کنترل رشد مصرف و قاچاق در عمل شرایط به سمتی سوق پیدا کرد که وزیر نفت به صراحت اعلام کرد که دلیلی به ارائه سوخت با کارت نیست و خواستار حذف این سامانه از شبکه سوخت‌رسانی کشور شد.

وی درباره این که اولویت توسعه در قراردادهای جدید نفتی با چه میدانی است، اظهارکرد: میدانهای مشترک و همچنین افزایش ضریب بازیافت مخازن نفتی از اهداف اجرای مدل بیع متقابل توسعه یافته است.

کد خبر 267688

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =