توسعه پایدار پالایشگاه تهران در سایه اقتصاد مقاومتی محقق می شود

مدیر اداره بازرگانی شرکت پالایش نفت تهران اعلام کرد: حرکت در مسیر اقتصاد مقاومتی و توسعه پایدار در راستای چشم‌انداز شرکت، مهمترین رکن اداره بازرگانی است.

محمدرضا خلیلی درباره دستاوردهای اداره بازرگانی برای تعامل با تأمین‌کنندگان قطعات به خبرنگار شانا گفت: پیرو رهنمودهای مقام معظم رهبری پیرامون قطع وابستگی به خارج، حرکت در مسیر اقتصاد مقاومتی و توسعه پایدار و همچنین تاکید مدیریت ارشد سازمان در این باره، اداره بازرگانی تلاش کرد تا با حمایت از تولیدکنندگان داخلی و به کارگیری توان و تخصص مبتکران و طراحان کشور، درباره تامین قطعات استاندارد داخلی همواره پیشرو و سرآمد باشد.

وی افزود: توجه به سیاستهای اقتصاد مقاومتی سبب شد ضمن بی اثر کردن تحریم‌ها گامی بلند برای حمایت از سازندگان کالاهای با کیفیت داخلی و تأمین کالاهای استاندارد برداشته شود.

مدیر اداره بازرگانی شرکت پالایش نفت تهران تشکیل انجمن‌های تخصصی ازسوی سازندگان داخلی با هدف ایجاد شرایط برد- برد را از برنامه‌های کوتاه‌مدت شرکت اعلام کرد و افزود: افزون بر موارد یاد شده امسال با جدیت تمام، با تأمین‌کنندگان کالا قرارداد بلندمدت امضا کردیم که در این زمینه کمیسیون معاملات تعامل خوبی با این اداره داشته است.

وی ادامه داد: برنامه آموزشی برای تامین‌کنندگان با هدف حرکت در مسیر راهبردی شرکت و افزایش قابلیت آنان در دستور کار قرار دارد، از این رو تدوین شیوه نامه مدیریت دانش تامین‌کنندگان قطعات از مهمترین برنامه‌های اداره بازرگانی شرکت پالایش نفت تهران بوده که در کمیته راهبری تأیید شده است.

خلیلی تشکیل کمیته‌های تخصصی به منظور فرآیندسازی و روزآمد کردن شیوه نامه های ارزیابی تأمین‌کنندگان و اقلام مازاد و برگزاری  همایش با تامین‌کنندگان قطعات و تجلیل از آنان از دیگر اقدام های اداره بازرگانی اعلام کرد.

وی با اشاره به نقش اداره بازرگانی در پیشبرد اهداف راهبردی در راستای چشم‌انداز این شرکت اظهار کرد: تهیه اقلام مصرفی همه اداره ها، تدارکات کالا، مدیریت انبارها و تعامل با تولیدکنندگان قطعات از مهمترین وظایف این اداره است.

مدیر اداره بازرگانی شرکت پالایش نفت تهران درباره ماهیت اداره بازرگانی و اهداف آن گفت: مدیریت بازرگانی شرکت پالایش نفت تهران در راستای اهداف کلان که همان افزایش کارایی و اثربخشی و اطمینان به حفظ ظرفیت تولید محصولات و خدمات است، نسبت به تامین کالاهای واحدهای ستادی و عملیاتی اقدام می‌کند.

به گفته وی، مأموریت این اداره هماهنگ با مدل تعالی سازمانی و بر اساس چشم انداز شرکت تعریف شده است.

خلیلی در ادامه با اشاره به دستاوردهای اداره بازرگانی در بخش تعمیرات اساسی اخیر اظهار کرد: کنترل پروژه و بررسی اقلام موجود در انبار برای تامین کالای مورد نیاز بویژه در زمان تعمیرات اساسی از مهمترین اقدامهای اداره بازرگانی است.

وی افزود: این اداره نسبت به پیگیری تامین اقلام در حداقل زمان ممکن اقدام می کند که خوشبختانه با تلاش دوستان در تعمیرات اساسی پالایشگاه تهران که از 16 مردادماه امسال به مدت 25 روز به طول انجامید، با کمبود کالا روبرو نبودیم.

شرکت پالایش نفت تهران در ١٥ کیلومتری جنوب تهران واقع شده و شامل دو پالایشگاه جنوبی «شماره ١» و پالایشگاه شمالی «شماره ٢» است که با توجه به نیاز بازارهای داخلی به فرآورده‌های نفتی ساخت این پالایشگاه از سال ٤٤ آغاز و در ٤٧ سال تکمیل شد.

ظرفیت اسمی این پالایشگاه ٨٥ هزار بشکه در روز بوده که طی اصلاحات فرآیندی در سالهای ٥٥ و ٨٢ به ١٢٠ هزار بشکه در روز افزایش یافت.

روند رو به رشد مصرف فرآورده‌های نفتی و ضرورت تامین نیاز بازار داخلی، تاسیس و راه‌اندازی پالایشگاه دوم، با ظرفیت ١٠٠ هزار بشکه در روز را در سال ٥٢ ایجاد کرد. در سال ٨٢ ظرفیت این پالایشگاه با اجرای طرحهای توسعه‌ای به ١١٠ هزار بشکه در روز افزایش یافت.

کد خبر 268415

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =