پیمانکاران و تجهیزات ایمنی در پالایش و پخش ممیزی می شوند

مدیر اچ اس یی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران از ممیزی پیمانکاران و تجهیزات ایمنی و آتش نشانی پس از هفتم مهرماه «روز آتش نشانی و ایمنی» در مجموعه پالایش و پخش کشور خبرداد.

ایرج کلهری در گفتگو با خبرنگار شانا با بیان این مطلب اعلام کرد: ممیزی پیمانکاران و تجهیزات ایمنی و آتش نشانی در مجموعه شرکت های پالایشی، خطوط لوله و مخابرات، ملی مهندسی و ساختمان نفت و پخش فرآورده های نفتی اجرایی خواهد شد.

وی افزود: این اقدام با هدف بهبود عملکرد پیمانکاران و بررسی وضع تجهیزات ایمنی و آتش نشانی به صورت مستمر در طول سال انجام خواهد شد.

مدیر اچ اس یی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران اظهار امیدواری کرد نتایج این ممیزی تا پایان امسال آماده و این روند در طول سال ادامه یابد.

وی با اشاره به هفتم مهرماه به عنوان روز ایمنی و آتش نشانی اعلام کرد: در این روز نتایج ممیزی اچ اس یی 9 پالایشگاه، 12 منطقه خطوط لوله و مخابرات نفت، 37 منطقه پخش فرآورده های نفتی و طرح های شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت اعلام خواهد شد.

کلهری ادامه داد: ممیزی اچ اس یی شامل ممیزی ایمنی و آتش نشانی، محیط زیست، بهداشت حرفه ای، پدافند غیرعامل و کمیته بحران و آموزش است که مجموع امتیازات در این بخش ها رتبه های یکم تا سوم را مشخص خواهد کرد.

وی با بیان این که ستاد اچ اس یی تنها ممیزی 9 پالایشگاه را برعهده داشته است، گفت: ممیزی 12 منطقه شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت، 37 منطقه شرکت پخش فرآورده های نفتی و طرح‌های ملی مهندسی و ساختمان نفت از طریق ستاد این شرکتها انجام شده و تنها نتایج به این واحد ابلاغ می شود.

مدیر اچ اس یی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران با اشاره به اقدامات انجام شده در این دوره از ممیزی در بخش پالایشگاهی کشور افزود: انتخاب سرممیز از سه بخش ایمنی و آتش نشانی، بهداشت حرفه ای و حفاظت از محیط زیست، برگزاری کلاس بازآموزی برای سرممیزان، اعلام برنامه زمانبندی مراحل ممیزی به پالایشگاه‌ها و حضور همکاران پالایشگاه‌ها در سه تیم ممیزی از جمله کارهای انجام شده در این دوره بود.  

به گزارش شانا، هدف از نام گذارى هفتم مهرماه به عنوان روز ملی ایمنى و آتش نشانى، تبدیل ایمنى در کشور به یک فرهنگ است.

در کشور ما بیش از ۱۶۰سال از تأسیس اولین ایستگاه آتش نشانی در شهر تبریز به سال ۱۲۲۱ شمسی و نزدیک به 80  سال از تأسیس آتش نشانی پایتخت می گذرد.

پس از انقلاب اسلامی، با انحلال سازمان دفاع غیر نظامی، فلسفه وجودی آتش نشانی های کشور ازسوی بندهای ۱۴ و ۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداری تعریف شد و از همین رو سازمان های آتش نشانی زیر مجموعه شهرداری ها قلمداد می شوند.

بر اساس این قانون شهرداری ها ملزم هستند، برای حفظ شهرها از خطر سیل و حریق و دیگر مخاطرات تدابیر مؤثری اتخاذ کنند.

سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی با اهدافی چون مهار و اطفاء حریق و حفاظت از افراد و ثروت های عمومی و خصوصی در مقابل آتش سوزی و عوارض و سوانح ناشی از آن ، ارائه  آموزش های لازم در امور آتش نشانی و خدمات ایمنی در سطوح مختلف، ایجاد و توسعه ایستگاه های مورد نیاز و بهره برداری از آنها، انجام ترتیبات لازم جهت مقابله و کاهش آثار سوء ناشی از حوادث و سوانح طبیعی و غیرطبیعی، نظـارت و کنترل بر تحقق شرایط ایمنی و استانداردهای تجهیزاتی ساختمان ها در مقابل سوانح گوناگون (آتش‌سوزی، زلزله، برق گرفتگی، سیل و غیره) فعالیت می کند.

با توجه به این که کشور ما یک کشور حادثه خیز است و از 40 حادثه طبیعی شناخته شده، ۳۰ مورد آن در ایران امکان وقوع دارد، توجه به بحث ایمنی و همچنین تهیه و تدوین ضوابط و مقررات ایمنی، امری ضروری است.

کد خبر 268995

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =