گواهی‌ سپرده کالایی پی‌وی‌سی در راه است

مدیرعامل مدیرعامل بورس کالای ایران گفت: در مورد جو در برخی از استانها گواهی سپرده کالایی قابل استفاده است و در مورد کالاهایی نظیر روی، آهن و پی وی سی هم در تلاش هستیم تا این گواهی راه اندازی شود.

به گزارش شانا، حامد سلطانی‌نژاد روز چهارشنبه (هفتم مهرماه) در پاسخ به این پرسش که آیا گواهی سپرده کالایی در خصوص کالاهای دیگری به جز سکه طلا کاربرد دارد یا خیر؟ گفت: بله، در مورد جو در برخی از استانها گواهی سپرده کالایی قابل استفاده است و در مورد کالاهایی مثل روی، آهن و پی وی سی هم در تلاش هستیم تا این گواهی راه اندازی شود.

وی یادآور شد: در صورتی که گواهی سپرده کالایی در مورد این کالاها هم راه بیافتد پرتفوی خوبی را تشکیل خواهد داد.

سلطانی نژاد افزود: مجوز لازم برای خرید درصدی از گواهی سپرده کالایی توسط صندوق های اوراق بهادار صادر شده تا مشکلات این صندوق‌ها حل شود.

شورای عالی بورس و اوراق بهادار در تاریخ دوازده خرداد ماه ۹۳ بر اساس بند ۲۴ ماده ۱ و بند ۴ ماده ۴ قانون بازار اوراق بهادار مصوب آذرماه ۱۳۸۴، «گواهی سپرده کالایی» را به عنوان ابزار مالی قانون بازار اوراق بهادار، شناسایی و تصویب کرد. مقرر شد دستور العمل اجرایی معاملات این اوراق به تصویب هیات مدیره سازمان برسد و نسبت به اجرایی کردن آن از طریق بورس‌های کالایی اقدام کند.

بر اساس مصوبه شورای عالی بورس و اوراق بهادار، گواهی سپرده کالایی اوراق بهاداری است که مؤید مالکیت دارنده آن بر مقدار معینی کالا است و پشتوانه آن قبض انبار استانداردی است که توسط انبارهای مورد تایید بورس صادر می‌شود.

کد خبر 270055

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =