فروش سوخت به مرزنشینان ۱۳۵ درصد رشد داشت

مدیر بازرگانی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، از رشد 135 درصد طرح فروش سوخت به مرزنشینان تا شعاع ۲۰ کیلومتری در هفت ماه نخست امسال نسبت به پارسال خبرداد.

محمدرضا مظلومی با اشاره به فروش ۲۷۴ هزار و ۹۳۸ لیتر سوخت به مرزنشینان در این بازه زمانی به خبرنگار شانا گفت: مقدار فروش سوخت به مرزنشینان پارسال به  ۱۱۶ هزار و ۷۸۱ لیتر رسید.

وی از فروش ۴۳۵ میلیون لیتری سوخت در مرزهای کشور از ابتدای سال تا پایان مهرماه، خبر داد و افزود: فروش مرزی سوخت در کشور پارسال به ۴۸۰ میلیون لیتر رسید.

به گفته مظلومی، طرح فروش مرزی شامل مجموع عملیات فروش سوخت در باک، خرده فروشی و فروش به ساکنان روستاهای مرزی بوده است.

مدیر بازرگانی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران اعلام کرد: بیشترین مقادیر فروش مرزی در قالب طرح‌های مرزی سه گانه امسال مربوط به مناطق زاهدان با ۱۵۰ میلیون لیتر، میاندوآب با ۸۳ میلیون لیتر و مشهد با ۵۶ میلیون لیتر و کمترین مقدار در منطقه ایلام با ۶۱۲ هزار لیتر بوده است.

مظلومی درباره طرح‌های فروش مرزی گفت: در این بخش، فروش در باک خودروهای خروجی از مرزها، خرده فروشی در بازارچه‌های مرزی و فروش سوخت به مرزنشینان شعاع ۲۰ کیلومتر اجرایی شده است.

وی ادامه داد: بر اساس ابلاغ مصوبه هیئت مدیره، سیاستگذاری‌های توسعه فروش سوخت در مرزها با تاکید بر شیوه فروش «باک پر» به منظور کنترل قاچاق و خروج غیرقانونی فرآورده از شبکه توزیع، تدوین و در عمل از شهریورماه سال ۹۳ اجرایی شد.

مدیر بازرگانی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران گفت: پایان سال ۹۳ طرح‌های فروش مرزی یعنی خرده‌فروشی در بازارچه‌ها و فروش به مرزنشینان تا شعاع ۲۰ کیلومتری از مرز در کنار طرح فروش فول باک مورد توجه قرار گرفت که این امر ابتدا در مرزهای شرقی (ماهی‌رود و دوغارون) با هدف تامین معیشت ساکنان روستاهای مرزی انجام گرفت.

کد خبر 272593

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =