گلباران سکوی سلمان در سالروز بمباران

همزمان با سالروز بمباران سکوی سلمان در سال 1365، دیروز (یکشنبه، 23 آبان ماه) این سکو گلباران شد.

به گزارش خبرنگار شانا، هواپیماهای جنگنده عراقی در ٢٣ آبان ماه ١٣٦٥ در جریان جنگ تحمیلی، سکوی سلمان را بمباران کردند.  میدان مشترک سلمان در ١٤٤ کیلومتری جنوب جزیره لاوان واقع شده است و یکی از بزرگترین تأسیسات نفتی خلیج‌فارس را دارد. در حمله جنگنده های عراقی به این سکو، محمد هادی نیک، علی اکبر اصغر نژاد و حسین لطفی به شهادت رسیدند. دیروز همزمان با سالروز این بمباران، سکوی سلمان گلباران شد.

سکوی سلمان در حالی گلباران شد که همزمان دکتر حسن روحانی، رئیس جمهوری، دیروز (23 آبان ماه) در مراسم افتتاحیه میدان های نفتی غرب کارون، به افتخارآفرینی کارکنان صنعت نفت در زمان جنگ تحمیلی و تلاش ثمربخش آنان در بازسازی سریع سکوهای دریایی پس از بمباران های متعدد اشاره و آن را تحسین کرد.

تعمیرات در رسالت، بازسازی در سلمان و رسیدگی به امور کارکنان در رشادت

بر پایه این گزارش، انجام تعمیرات اساسی پنل هیدرولیکی شیرهای اطمینان در سکوی رسالت و تعویض گریتینگ های کف این سکو هم در دستور کار کارکنان منطقه عملیاتی لاوان قرار گرفت.

عملیات بازسازی Boat Landing (محل پهلوگیری شناورها) سکوی رسالت و تعمیر و بازسازی تجهیزات آتش نشانی این سکو هم در هفته ای که گذشت تکمیل و نهایی شد. عملیات باز کردن و لیفتینگ مبدل «Tej» سکوی گازی سلمان نیز به تازگی اجرایی شده است.

کارکنان میدان رشادت هم می توانند خوشحال باشند چون واحد تعمیرات ساختمان در تدارک آماده سازی زمین فوتسال چمن مصنوعی کمپ رشادت است.

جزیره لاوان در فاصله 18 کیلومتری از سواحل جمهوری اسلامی ایران در خلیج فارس واقع شده است؛ با اکتشاف نفت در خلیج فارس و فعال شدن شرکت لاپکو در سال 1346 استخراج نفت دراین منطقه نفتی برای نخستین بار عملیاتی شد.

کد خبر 272887

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =