۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۹
  • کد خبر: 273255
تولید نفت لیبی در مسیر صعود قرار گرفت

تولید نفت شرکت واحه لیبی عضو سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک)، به 75 هزار بشکه در روز رسید و پیش بینی می شود که در هفته های آینده با بهره برداری از میدان‌های جدید، تولید نفت این کشور افزایش یابد.

به گزارش پایگاه اینترنتی اویل پرایس، شرکت ملی نفت لیبی در قالب سرمایه گذاری مشترک با کونوکوفیلیپس آمریکا و شرکت های بین المللی ماراتون و هس، مالکیت شرکت واحه را در اختیار دارد.

بهره برداری از میدان نفتی واحه ماه گذشته (اکتبر) در پی از سرگیری فعالیت بندرها و پایانه های صادرات نفت لیبی دوباره آغاز شد.

نفت تولید شده در این میدان به بندر السدر منتقل می شود که به علت درگیری های داخلی در بحران چهار ساله این کشور شمال آفریقا آسیب دیده است.

شرکت واحه بدون ذکر جدول زمانی اعلام کرد: با پایان بازسازی و نوسازی بندر السدر و آغاز به کار خط لوله تازه میدان جالو، تولید نفت لیبی بیشتر افزایش خواهد یافت.

میزان تولید میدان نفتی واحه میان 100 هزار تا 120 هزار بشکه و سماح هفت هزار بشکه در روز است.

درگیری های داخلی و بحرانی که پس از سقوط معمر قذافی، حاکم مستبد لیبی، در سال 2011 این کشور را فراگرفت، تولید نفت لیبی را به حدود یک چهارم کاهش داد، اما از سپتامبر تا اکتبر سال 2016 تقریبا دو برابر شده است.

در این میان وجود مازاد عرضه جهانی، سودبری لیبی را از فروش نفت خود کاهش و شرکت های نفت ملی شده این کشور را وادار به افزایش تولید برای کسب درآمد بیشتر کرده است.

شرکت ملی نفت لیبی به شدت برای دستیابی به هدف 900 هزار بشکه در روز پیش از پایان سال جاری میلادی تلاش می کند.

اعضای اوپک در نشست 28 سپتامبر (هفتم مهر ماه) الجزیره، لیبی را به همراه ایران و نیجریه از طرح تثبیت یا کاهش تولید این سازمان معاف کردند.

جزئیات نهایی این توافق در پایان این ماه (30 نوامبر) پس از ملاقات وزیران اوپک در وین، تعیین و اعلام خواهد شد.

کد خبر 273255

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =