۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۰
  • کد خبر: 274159
واردات گاز هند با مشکل روبه‎روست

هند، یکی از سه کشور بزرگ مصرف‌کننده انرژی، می‌کوشد تا مصرف سوخت خود را از نفت و ذغال سنگ به گاز مایع تغییر دهد، اما نبود زیرساخت واردات گاز در این کشور، مانعی برای سرعت بخشیدن به استفاده از سوخت‌های پاک‌ شده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، هند پس از ژاپن، کره جنوبی و چین، بزرگ‌ترین واردکننده گاز مایع (آل ان جی) در جهان است، اما مصرف نفت و ذغال سنگ همچنان فراتر از گاز در این کشور است.

«حمد رشید المحندی»، مدیر شرکت «راس‌گس»، روز سه‌شنبه (16 آذرماه) گفت: هند از اقتصاد مبتنی بر گاز عقب مانده است. ذغال سنگ و سوخت‌های مایع بزرگ‌ترین نیاز مردم هند برای تأمین انرژی است.

صادرات گاز مایع شرکت راس‌گس به هند، حدود 10 درصد از کل صادرات سالانه این شرکت را به کشورهای آسیایی تشکیل می‌دهد. 

«ناراندا مودی»، نخست‌وزیر هند، روز دوشنبه (15 آذر) اعلام کرد: گاز طبیعی، نسل بعدی سوخت‌های فسیلی است که هزینه کمتری دارد و آلودگی کمتری تولید می‌کند.

وی افزود: دولت قصد دارد تا پنج سال آینده، حدود 10 میلیون خانه را گاز رسانی کند؛ طول شبکه خط لوله ملی را به 30 هزار کیلیومتر افزایش دهد؛ و به منطقه شرقی هند خط لوله تازه گاز بکشد.

مودی چندی پیش گفته بود که قصد دارد به‌منظور مبارزه با تغییرات جوی، مصرف انرژی‌های تجدید پذیر را در این کشور تا سال ٢٠٢٢ میلادی به پنج برابر اندازه کنونی برساند.

یکی از مقامات ارشد دولتی، روز سه شنبه (16 آذرماه) گفت: وزارت نفت هند قصد دارد تا پنج سال آینده، حدود 15 میلیارد دلار برای توسعه خط لوله گاز و پایانه «ال ان جی» سرمایه‌گذاری کند.

کد خبر 274159

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =