ورود شرکت‎‎های بزرگ نفتی به ایران را باید به فال نیک گرفت

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس گفت: امضای تفاهم‌نامه سه میدان نفتی آزادگان، یادآوران و کیش با شرکت هلندی - انگلیسی شل نشان دهنده آن است که اروپا امروز مستقل از آمریکا تصمیم گیری می کند و تحریم‎های اقتصادی کارایی خود را از دست داده‎اند.

اسد اله قره خانی، سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار شانا، با بیان این که حضور شرکت‌هایی همچون شرکت انگلیسی-هلندی شل در ایران و امضای تفاهم‌نامه‌های نفتی نشان دهنده ایجاد فضایی مناسب برای سرمایه گذاری در ایران است، گفت: امروز دیگر تحریم‌های اقتصادی کارایی ندارند، هرچند دولتمردان آمریکا در فکر امضا و تمدید قانون داماتو علیه ایران هستند، اما اروپا مستقل از آمریکا تصمیم گیری می‌کند.

وی افزود: امروز، شرکت‎هایی از کشورهایی همچون ژاپن، چین، کره جنوبی، نروژ، تایلند، ویتنام، انگلیس، هلند و غیره نیز می‌توانند وارد پروژه های صنعت نفت و گاز ایران شوند و سرمایه‎ و فناوری‎های خود را به ایران بیاورند.

قره خانی تصریح کرد: شرکت‌های دارای فناوری برتر نفتی هم اکنون در حال ورود به ایران هستند که این اتفاق را باید به فال نیک گرفت.

بعدازظهر امروز (چهارشنبه، ١٧ آذر ماه) تفاهم‎نامه همکاری میان سید نورالدین شهنازی زاده، مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره شرکت مهندسی و توسعه نفت (متن) از طرف شرکت ملی نفت ایران و هانس نایکمپ، معاون شرکت شل و در حضور علی کاردر، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران امضا شد.

غلامرضا منوچهری، معاون توسعه و مهندسی شرکت ملی نفت، نیکلاس هاپتون، سفیر انگلیس در ایران، میشائیل استورجف، معاون سفارت هلند در ایران، معاون و رئیس بخش ایران شرکت شل در آیین امضای این تفاهم‎نامه حضور داشتند.

بر مبنای این تفاهم‎نامه همکاری مقرر شد این شرکت انگلیسی- هلندی، میدان‎های نفتی آزادگان، یادآوران و میدان گازی کیش را مطالعه و نتایج مطالعات خود را به شرکت ملی نفت ایران ارائه کند.

کد خبر 274179

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =