دولت یازدهم فعالیت‌های مهمی در بخش نفت و گاز انجام داده است

معاون اول رئیس جمهوری گفت: در بخش نفت و گاز کارهای باور نکردنی طی دولت یازدهم صورت گرفته است.

به گزارش شانا، اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهوری، شامگاه دوشنبه (نهم اسفندماه) با حضور در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما گفت: در این دولت کارهای مهمی در نفت و گاز انجام شده است، تا پایان امسال در پارس جنوبی از قطر بیشتر برداشت خواهیم کرد و چند فاز دیگر پارس جنوبی افتتاح خواهد شد، همچنین بیش از 20 میلیارد دلار طرح به نتیجه رسیده و 12 طرح پتروشیمی بهره برداری شده که بیش از 6 میلیارد دلار ارزش بهره برداری از این مراکز است.

وی عنوان کرد: پالایشگاه ستاره خلیج فارس یکی از مهمترین طرح‌های کشور بود که با کندی پیش می‌رفت، خوشبختانه منابع آن تامین شد و فاز نخست آن که بنزین جت و یورو4 تامین می‌کند تا پایان امسال تکمیل می‌شود.

معاون اول رئیس جمهوری تاکید کرد: امسال ما صادر کننده گازوییل بودیم، در گازرسانی نیز کارهای بزرگی انجام شده است که نمونه آن گازرسانی به استان سیستان و بلوچستان است.

جهانگیری تصریح کرد: اصرار دارم به دولت گذشته نپردازم، اما تا هر موضوعی مطرح می‌شود ما به داستان‌های دولت قبل می‌رسیم، در آن دوره نظام بانکی قلک دولت قلمداد می‌شد، مگر پول بانک، پول دولت است؟

وی ادامه داد: در پروژه پارس جنوبی در مقطعی تصمیم می‌گیرند، یک میلیارد و 800 میلیون دلار را به پیمانکاران بدهند و این فرد پول را در حساب خود می‌گذارد، چهار مقام ارشد دولتی امضا کردند که این پول به حساب بانک و شخصی بریزند که مشخص نیست کیست و کجاست.

کد خبر 275882

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =