شرکت‌های روسیه در بخش نفت و گاز با ایران همکاری می‌کنند

رئیس جمهوری روسیه عنوان کرد: شرکت‌های روسیه به منظور سرمایه‌ گذاری در بخش نفت و گاز با طرف‌های ایرانی مذاکراتی داشتند و اقدام‌هایی نیز انجام خواهند داد.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، دکتر حسن روحانی، رئیس جمهوری، عصر دیروز (سه‌شنبه، هشتم فروردین ماه) در نشست مشترک خبری با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه، گفت: در مذاکرات خصوصی و عمومی، روابط رو به رشد 2 کشور را مورد بررسی قرار دادیم و توافق‌های جدیدی برای تحرک بیشتر در روابط اقتصادی حاصل شد.

وی افزود: روابط اقتصادی ایران و روسیه در مرحله جدیدی قرار دارد و از سطح روابط عادی به روابطی مبتنی بر پروژه‌های بزرگ و بلندمدت رسیده‌ایم و برای تنظیم راهبرد بلندمدت روابط، تصمیم‌های دقیقی اتخاذ شده است.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه نیز در این کنفرانس خبری با اشاره به این که 2 کشور توانستند در سال 2016 با وجود بی‌ثباتی در بازارهای جهانی سطح مبادلات و تعاملات خود را افزایش دهند، گفت: در مذاکرات خود توافق کردیم که روسیه و ایران در بخش انرژی، سرمایه‌ گذاری و ساخت نیروگاه برق در منطقه خلیج فارس همکاری و مشارکت داشته باشند، شرکت‌های روسیه به منظور سرمایه‌ گذاری در بخش نفت و گاز نیز با طرف‌های ایرانی مذاکراتی داشتند و اقدام‌هایی انجام خواهند داد.

وی با اشاره به حمایت کشورش از عضویت ایران در سازمان شانگهای، تصریح کرد: از نظر روسیه این مسئله می‌تواند به ثبات اقتصادی بیشتر در منطقه منجر شود، همچنین در مسئله رژیم حقوقی دریای خزر مذاکراتی داشتیم تا این موضوع نیز با تداوم گفتگوها به نتیجه نهایی برسد.

کد خبر 276172

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =