تهران و مسکو به تلاش برای موازنه عرضه و تقاضا در بازار نفت ادامه می‎دهند

رؤسای جمهوری ایران و روسیه از توافق سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و دیگر کشورهای تولید کننده که سبب ایجاد شرایط مساعد در موازنه عرضه و تقاضا در بازار نفت در محدوده قابل قبول قیمتی و همچنین حفظ جذابیت سرمایه‎گذاری در صنعت نفت می‌شود، حمایت خواهند کرد.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه، دیروز (سه‌شنبه، هشتم فروردین ماه) با انتشار بیانیه‌ای مشترک در پایان سفر رسمی دکتر حسن روحانی، رئیس جمهوری به مسکو، تاکید کردند که در حوزه روابط دوجانبه و منطقه‌ای و بین‌المللی به توافق‌های گسترده‌ای دست یافته‌اند.

دکتر حسن روحانی و ولادیمیر پوتین در این بیانیه مشترک بر تحقق کامل نقشه راه اجرای پروژه‌های همکاری ایران و روسیه در زمینه تجاری و صنعتی برای سال‌های 2016 تا 2020 میلادی تاکید کردند.

در بخشی از متن این بیانیه آمده است که 2 کشور ایران و روسیه توجه خاصی به گسترش همکاری در زمینه نفت و گاز، به‎ویژه اجرای پروژه‌های مشترک در زمینه اکتشاف، استخراج، انتقال تکنولوژی، حمل مواد خام هیدروکربور، سوآپ از جمله به کشورهای ثالث و همچنین ایجاد زیرساخت‌های جانبی در ایران دارند.

همچنین 2 کشور توافق کردند در چارچوب مجمع کشورهای صادر کننده گاز که همسو با شکل گیری موازنه منصفانه منافع تولید کنندگان و مصرف کنندگان گاز و بکارگیری گسترده‌تر از این نوع سوخت فسیلی کارآمد از نظر اقتصادی و پاک از نظر زیست محیطی، از جمله با هدف کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای است، تعامل سازنده را ادامه دهند.

در این بیانیه مشترک آمده است که رؤسای جمهوری 2 کشور از توافق اوپک و دیگر کشورهای تولید کننده نفت که سبب ایجاد شرایط مساعد در موازنه عرضه و تقاضا در بازار نفت در محدوده قابل قبول قیمتی و همچنین حفظ جذابیت سرمایه گذاری در صنعت نفت می‌شود، حمایت می‌کنند، ایران و روسیه قصد دارند همکاری در این مسیر با هدف پایداری و ثبات بازار جهانی انرژی و تامین رشد پایدار اقتصادی را ادامه دهند.


کد خبر 276173

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =