برخورداری از گاز در کشور هم اکنون بیش از 90 درصد است

وزیر نفت گفت: تمام اقدام‌های صورت گرفته برای گاز رسانی به روستاها تا پیش از دولت تدبیر و امید، توانسته بود 13 هزار روستا را از گاز برخوردار کند و در این دولت به 9 هزار روستا گازرسانی شد و هم اکنون برخورداری از گاز در کشور بیش از 90 درصد است.

به گزارش شانا، مهندس بیژن زنگنه، وزیر نفت، امروز (دوشنبه، 21 فروردین ماه) در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی که با حضور استانداران سراسر کشور و به ریاست اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهوری برگزار شد، گزارشی از اقدام‌های صورت گرفته توسط این وزارتخانه ارائه کرد و گفت: پس از لغو تحریم‌ها، یک میلیون بشکه در روز به تولید نفت کشور اضافه شد و تولید میعانات گازی نیز افزایش پیدا کرد.

وی با اشاره به تولید بیش از 3 میلیون بشکه نفت خام در اسفندماه سال 95 افزود: این میزان یک رکورد برای تولید نفت کشور بود و علاوه بر آن، پارسال موفق شدیم سهمیه کشور در تولید نفت را در سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) تثبیت کنیم.

زنگنه با اشاره به این‌که در دولت یازدهم در مجموع 11 فاز پارس جنوبی وارد مدار شده که 6 فاز آن در سال 95 بوده است، تصریح کرد: در این مورد کار بزرگی انجام شده و تعداد زیادی سکو در دریا راه اندازی شده است.

وزیر نفت عنوان کرد: اولویت نخست این وزارتخانه بر میدان‌های مشترک است و در بخش پالایش نفت نیز پالایشگاه ستاره خلیج فارس آخرین مراحل خود را طی می‌کند.

وی ادامه داد: تمام اقدام‌های صورت گرفته برای گاز رسانی به روستاها تا پیش از دولت تدبیر و امید، توانسته بود 13 هزار روستا را از گاز برخوردار کند و در این دولت به 9 هزار روستا گازرسانی شد و هم اکنون برخورداری از گاز در کشور بیش از 90 درصد است. 

اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهوری نیز در این جلسه با تاکید بر این‌که اقتصاد مقاومتی اولویت اصلی نظام است و در دستور کار دولت قرار دارد، گفت: امسال، سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نامگذاری شده و این یعنی جامعه به پویایی و تحرک جدی نیاز دارد و ما به عنوان مسئولان کشور باید این موضوع را مورد بررسی قرار دهیم که چگونه می‌توانیم اصلی‌ترین مشکلات مردم را حل و فصل کنیم.

وی با یادآوری این‌که دولت اصلی‌ترین مسئول اجرای اقتصاد مقاومتی است و این موضوع اولویت نخست دولت را تشکیل می‌دهد، افزود: اجرای اقتصاد مقاومتی تنها بر عهده دولت نیست و همه قوا، ائمه جمعه، نیروهای مسلح و نخبگان نیز در این زمینه مسئول هستند و قرار نیست که عده‌ای فقط پرسشگر و عده‌ای دیگر همواره پاسخگو باشند، هر کس دلسوز کشور است باید از خود سوال کند که من برای تحقق اقتصاد مقاومتی چه کرده‌ام.

محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور نیز در این نشست گزارشی از بودجه سال 95 و میزان تحقق آن ارائه کرد و گفت: بودجه سال گذشته 294 هزار میلیارد تومان بود که 282 هزار میلیارد تومان وارد خزانه شد و این یعنی 96 درصد بودجه تحقق پیدا کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی معاون اول رئیس جمهوری، وی افزود: 157 هزار میلیارد تومان از بودجه مربوط به سهم درآمدهاست که 148 هزار میلیارد تومان از آن یعنی 94 درصد محقق شده است.

نوبخت تصریح کرد: سهم واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای در سال 95 در قانون بودجه 79 هزار میلیارد تومان پیش بینی شده بود که از این رقم 74 هزار میلیارد تومان یعنی معادل 94 درصد تحقق یافت.

کد خبر 276255

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =