اجرای طرح‌های پارس جنوبی افتخاری بزرگ برای دولت تدبیر و امید است

معاون اول رئیس جمهوری از طرح‌های پارس جنوبی به عنوان یک افتخار بزرگ برای دولت تدبیر و امید یاد کرد و گفت: این طرح‌ها با تمرکز ویژه به مرحله اجرا درآمده است.

به گزارش شانا، اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهوری، امروز (سه‌شنبه، 29 فروردین ماه) در مراسم بهره‌برداری از تصفیه خانه فاضلاب شهر پرند، با اشاره به تعیین 115 طرح اولویت‌دار برای دستگاه‌های اجرایی مختلف در سال 95، گفت: این طرح‌ها در اولویت نخست دستگاه‌ها قرار گرفت که یکی از مهم‌ترین این طرح‌ها در حوزه نفت و گاز بود که در روزهای گذشته با حضور رئیس جمهوری در عسلویه افتتاح شد.

وی با ابراز تاسف از انتشار مطالبی در برخی رسانه‌ها در خصوص بهره‌برداری از این طرح‌ها، افزود: برخی رسانه‌ها نوشته بودند که عکس یادگاری با طرح‌های دولت گذشته، دولت گذشته اگر می‌توانست خودش چنین عکس‌هایی می‌گرفت، زیرا هم از درآمدهای سرشار برخوردار بود و هم وعده داده بود که ظرف 35 ماه این طرح‌ها را اجرا خواهد کرد.

جهانگیری با اشاره به اتفاق‌های ناراحت کننده در دولت گذشته، تصریح کرد: شرکت ملی نفت در دوره گذشته 50 میلیارد دلار از منابع بانک مرکزی و ذخایر ارزی کشور را در اختیار شرکتی به نام میکو قرار داد، 2 میلیارد و 700 میلیون دلاری که به بابک زنجانی داده شد از همین محل بود که به آن شرکت دستور دادند این مبلغ را به بابک زنجانی بدهد تا او در میان پیمانکاران توزیع کند.

معاون اول رئیس جمهوری با بیان این‌که پرداخت این مبلغ به بابک زنجانی بدون دریافت وثیقه مناسب صورت گرفته است، عنوان کرد: چند مقام دولتی روی یک برگ کاغذ امضا کردند که این پول به یکی از بانک‌های خارج از کشور واریز شود و زمانی که امضا می‌کردند هیچ گزارشی از وجود و سابقه چنین بانکی هم دریافت نکردند.

وی در ادامه با اشاره به اقدام‌های گسترده دولت یازدهم، از طرح‌های پارس جنوبی به عنوان یک افتخار بزرگ برای دولت تدبیر و امید یاد کرد و گفت: این طرح‌ها با تمرکز ویژه به مرحله اجرا درآمده است.

جهانگیری افزود: در سال 84 میزان برداشت ایران و قطر از میدان‌های مشترک پارس جنوبی برابر بود، اما وقتی که دولت تدبیر و امید کار خود را آغاز کرد، مشاهده کردیم که میزان برداشت قطر به 2 برابر ایران رسیده و به این ترتیب ده‌ها میلیارد دلار سهم ملت ایران از بین رفته بود.

معاون اول رئیس جمهوری با بیان این‌که اتفاق‌هایی همچون اتفاق بابک زنجانی ناراحت کننده است، گفت: ناراحت کننده‌تر از آن این گونه سو مدیریت‌هاست که باعث غارت سرمایه ملت ایران شده است.

وی با بیان این‌که مدیریت خوب می‌تواند معجزه کند و از حداقل منابع حداکثر بهره‌برداری را حاصل کند، عنوان کرد: سو مدیریت می‌تواند منابع کشور را به آتش بکشد، متاسفانه قدر مدیریت در کشور شناخته نمی‌شود و گاهی سخنان دلسرد کننده باعث می‌شود مدیران خوب و بی‌حاشیه کشور نتوانند آن گونه که باید به مردم خدمت کنند.

کد خبر 276355

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =