وزارت نفت حافظ ذخایر و منابع ملی کشور است

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: افتتاح طرح‌های مختلف در صنعت نفت بیانگر حرکت در مسیر اقتصاد مقاومتی است، وزارت نفت با افتتاح فازهای مختلف پارس جنوبی از ذخایر و منابع ملی ایران به خوبی حراست کرده است.

به گزارش شانا، غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی، عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس به افتتاح اخیر پروژه‌های مختلف در صنعت نفت کشور اشاره کرد و گفت: این گونه فعالیت‌ها بیانگر حرکت در مسیر اقتصاد مقاومتی است، بدون تردید افتتاح فازهای مختلف پارس جنوبی و همچنین افتتاح پالایشگاه ستاره خلیج فارس، سدی در برابر هدر رفت منابع ملی است.

وی افزود: در حالی که کشور قطر در میدان‌های مشترک نفت و گاز، برداشت بیشتری از ایران داشته است، افتتاح و بهره‌برداری از فازهای پارس جنوبی در شرایط کنونی دستاوردی بزرگ در حوزه نفت و گاز برای ایران به شمار می‎آید.

نماینده رشت در مجلس شورای اسلامی با قدردانی از تلاش‌های صورت گرفته در صنعت نفت و گاز طی دولت یازدهم تصریح کرد: متاسفانه برخی در برابر چنین طرح‌های عظیمی چشمان خود را بسته و یا بی انصافی‌هایی انجام می‌دهند و عنوان می‌کنند که این طرح‌ها مربوط به دولت گذشته است، اگر این پروژه‌ها به دولت گذشته تعلق داشت چرا خودشان آن‌ها را افتتاح نکردند؟

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس عنوان کرد: وزارت نفت با تلاش‌ها و اقدام‌های خود اجازه نداد که منابع ملی که متعلق به مردم ایران است توسط دیگر کشورها برداشت شود.


کد خبر 276429

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =