ایران امروز از واردکننده گازوئیل به صادرکننده تبدیل شده است

رئیس جمهوری گفت: کسانی که شعار می‌دهند باید واقعیت‌های کشور را ببینند، با این‌که قیمت نفت در دولت یازدهم نسبت به سال 91 به یک سوم و یک چهارم تقلیل یافت آیا افتخارانگیز نیست که امروز از واردکننده گازوییل به صادرکننده تبدیل شده‌ایم؟

به گزارش شانا، دکتر حسن روحانی، رئیس جمهوری، امروز (دوشنبه، 11 اردیبهشت‌ماه) در مراسم بزرگداشت روز جهانی کارگر، با بیان این‌که تولید گاز پارس جنوبی در این دولت به 2 برابر افزایش یافت، گفت: پالایشگاه ستاره خلیج فارس به دست مهندس و کارگر ایرانی افتتاح شد تا صادرکننده بنزین استاندارد شویم.

وی افزود: کسانی که شعار می‌دهند باید واقعیت‌های کشور را ببینند، با این‌که قیمت نفت در دولت یازدهم نسبت به سال 91 به یک سوم و یک چهارم تقلیل یافت آیا افتخارانگیز نیست که امروز از واردکننده گازوییل به صادرکننده گازوییل تبدیل شده‌ایم؟

روحانی تصریح کرد: آیا زمانی که 240 میلیون مترمکعب گاز از پارس جنوبی استفاده می‌کردیم، شرایط بهتر بود یا امسال که از 240 میلیون مترمکعب به 570 میلیون مترمکعب رسیده‌ایم.

رئیس‌ جمهوری عنوان کرد: در سال 90، کشور همسایه شمالی در زمستان گاز را قطع کرد و ناچار شدیم، آن‌را به 9 برابر قیمت خریداری کنیم تا خانه روستاییان سرد نباشد، اما در سالی که گذشت همان کشور دو مرتبه گاز را در زمستان به امید بالا بردن قیمت قطع کرد، اما اعتنایی به آن نکردیم و با تولید داخلی، نیاز مردم را تامین کردیم و همان کشور بعد از 15 روز پشیمان شد و مجددا گاز را وصل کرد، سوال این است که آیا عزت کشورمان در اینگونه اقدام‌هاست یا با آن شرایط دیروز؟

 

کد خبر 276496

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =