بزرگترین قطب صنعتی ایران میزبان رویدادی هنری

چهارمین جشنواره فیلم و عکس صنعتی و فناوری به میزبانی شرکت ملی صنایع پتروشیمی در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس برگزار و از برگزیدگان قدردانی شد.

به گزارش شانا، چهارمین جشنواره فیلم و عکس فناوری و صنعتی (فردا) با هدف معرفی فعالیت‌ها، توانمندی‌ها و دستاوردهای کشور در بخش‌های مختلف علمی، فناوری، نوآوری و صنعتی و با شعار «روایتی از فناوری و کسب و کار ایرانی» روزهای شنبه و یکشنبه (9 و 10 اردیبهشت ماه) به میزبانی شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس و در مجتمع پتروشیمی مبین برگزار شد.

مرضیه شاهدایی، مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در آیین پایانی چهارمین جشنواره فیلم و عکس فناوری و صنعتی، در پیامی این رویداد هنری را شعاعی از تحقق امیدها و آرزوها دانست. در بخشی از پیام معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی آمده است:

«‌بی گمان آنچه امروز در این مراسم رخ می‌دهد شعاعی از تحقق امیدها و آرزوهای ماست که در قالب یک رویداد هنری با حضور هنرمندان و دانشگاهیان فرهیخته آشکار می شود.

اصل و اساس این جشنواره که به نوبه خود کاری خلاقانه و ابتکاری است، بهره‌گیری از قابلیت‌های بالای هنر فیلم و سینما به عنوان هنرهایی اثرگذار در توسعه فرهنگ صنعتی است؛ فرهنگی که جامعه ایرانی برای طی کردن مراحل رشد و توسعه و رسیدن به پیشرفت و پیشرفته شدن به شدت به آن نیاز دارد.

همه ما می‌دانیم که صنعت و فناوری بی هیچ تردید به هنر محتاج است اما کمتر از این قابلیت‌ها استفاده می کنیم، آنقدر درگیر مسایل روزمره و مدیریتی خود شده ایم که این اصل اساسی را فراموش می‌کنیم.

معتقدم در هر مرکز صنعتی باید هنرمندانی حضور داشته باشند و رفت آمد کنند تا هم فضا را تلطیف نمایند و هم با وجود آنان بسیاری از نیازهای شناخته شده و شناخته نشده صنعت بازشناسی شود.»

در آیین اختتامیه این جشنواره که همزمان با روز ولادت حضرت امام حسین (ع)، روز پاسدار و روز ملی خلیج فارس برگزار شد، اصحاب رسانه، سینماگران و مدیران صنایع از جمله سیدمهدی طباطبایی‌نژاد، مجتبی میرتهماسب، محسن عبدالوهاب، پروانه معصومی، لقمان خالدی، امیر توده‌روستا، احمد ضابطی‌جهرمی، علیرضا قاسم‌خان، امیرشهاب رضویان، ناصر باکیده، داریوش کیانی، سعید محصصی، مهدی گنجی، رهبر قنبری، مرتضی پایه‌شناس، سعید بشیری حضور داشتند.

در این مراسم، برگزیدگان چهارمین جشنواره عکس و فیلم فناوری و صنعتی در بخش های دانشجویی، تک عکس تبلیغاتی و صنعتی، مجموعه عکس صنعتی و تبلیغاتی و بخش فیلم و عکس صنایع پتروشیمی معرفی شدند. جوایز آثار تصویری نیز در بخش های پویانمایی، آیتم های تبلیغاتی، مستند، بهترین کارگردانی و تهیه کننده نیز اهدا شد.

در بخش ویژه صنایع پتروشیمی، چهار لوح افتخار در بخش فیلم‌های پتروشیمی به روابط عمومی‌ پتروشیمی های آریا ساسول، جم، رازی و شیراز تعلق گرفت. همچنین رضا خلج، رئیس روابط عمومی شرکت ملی صنایع پتروشیمی، تندیس و لوح افتخار بخش فیلم‌های پتروشیمی و محمد مهدی رحیمیان، تندیس و لوح افتخار در بخش عکس پتروشیمی را دریافت کردند.

برپایه این گزارش، در چهارمین دوره جشنواره فیلم و عکس صنعتی، نکوداشت زنده‌یاد مسعود معصومی، بنیان‌گذار عکس صنعتی برگزار شد و مجموعه‌ای از عکس‌های این عکاس در نمایشگاه عکس جشنواره به نمایش درآمد.

کد خبر 276501

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =