سرمایه‌گذاری‌ شرکت‌های دانش بنیان در حوزه کاتالایست ثمر بخش بوده است

دبیر ستاد نفت و گاز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از ثمر بخش بودن حمایت‌ها و سرمایه گذاری‌های انجام شده در حوزه کاتالیست خبرداد.

به گزارش شانا، جعفر توفیقی با حضور در نمایشگاه نفت و گاز مسکو در باره فعالیت‌های دانش بنیان حوزه کاتالیست گفت: دولت تلاش می‌کند از طریق معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از صنایع دانش بنیان توانمند حمایت کند.

چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی نفت و گاز روسیه هفته گذشته  با حضور 35 کشور و 365 شرکت از جمله ایران از پنجم تا نهم تیرماه در مسکو برگزار شد، شرکت‌های توانمند ایرانی در کنار شرکت ملی گاز ایران، شرکت ملی نفت ایران در این رویداد بین المللی  شرکت کردند. 

شرکت دانش بنیان  نفت و گاز سرو در این نمایشگاه از تازه‌ترین دستاوردهای حوزه کاتالیستی خود شامل کاتالیست‌های فرایند تولید اوره، آمونیاک و متانول صنایع پتروشیمی، کاتالیست های مربوطه به تولید گاز هیدروژن در صنایع پالایشی و کاتالیست‌های مربوط به تولید آهن اسفنجی در صنایع فولادسازی کشور رونمایی کرد.

دبیر ستاد نفت و گاز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در این باره گفت: بر اساس نتایج به دست آمده، کیفیت محصولات شرکت نفت و گاز سرو که در حوزه کاتالیست فعالیت می‎کند، کیفیت مطلوبی دارد و این نشان از به ثمر نشستن حمایت‌ها و سرمایه گذاری های صورت گرفته در بخش کاتالیست دارد.

مهدی سنایی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه، نیز با حضور و بازدید از توانمندی‌های فعالان ایرانی در حوزه کاتالیست، ظهور شرکت‌های توانمند در حوزه بین الملل را نقطه مثبتی برای رشد اقتصادی کشور ارزیابی و عنوان کرد: مسیر موفقیت در اقتصاد کشور از فعالیت شرکت‌های صاحب دانش فنی بومی است.

امیر هومن کریمی وثیق، مدیرعامل شرکت نفت و گاز سرو با تاکید بر تولیدات با کیفیت محصولات ایرانی اظهار کرد: تا چند سال گذشته کاتالیست به عنوان یکی محصولاتی بود که تنها از خارج از کشور وارد می شد، اما هم اکنون به مرحله ای رسیدیم که توان عرضه این محصول به کشورهای دارای مجتمع های پالایشگاهی، پتروشیمی و فولادسازی وجود دارد.

وی با اشاره به اهمیت بالای صادرات محصولات دانش بنیان، گفت: این دستاورد سبب می شود نه تنها از خروج سالانه بیش از 500 میلیون دلار ارز از کشور جلوگیری گردد بلکه سبب ارز آوری به کشور شده که نتیجه آن می‌تواند اثر مستقیم بر تولید ناخالص کشور و بهبود تراز تجاری ایران شود.

کد خبر 277390

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =