تعامل نفت و گاز شرق با سازندگان ایرانی تجهیزات صنعت نفت افزایش می‎یابد

شرکت نفت و گاز شرق در سمیناری که فردا (24 تیرماه) در شهرک صنعتی توس در استان خراسان برگزار می‎شود، راهکارهای لازم برای بهره‎مندی هرچه بیشتر از ظرفیت‎های سازندگان داخلی تجهیزات صنعت نفت را بررسی می‎کند.

به گزارش شانا، این سمینار با هماهنگی شرکت بهره‎برداری نفت و گاز شرق و شرکت شهرک‎های صنعتی استان خراسان برگزار می‎شود و در نمایشگاه جانبی آن قرار است قطعات و تجهیزات پرمصرف نفت و گاز شرق معرفی و با سازندگان ایرانی برای تامین این تجهیزات تعامل شود.

محمد مام‎بیگی، مدیرعامل شرکت بهره‎برداری نفت و گاز شرق در این زمینه گفت: صنعت نفت باید در مسیر اجرای سیاست‎های اقتصاد مقاومتی، از توانمندی‎های شرکت‎های ایرانی فعال در ساخت قطعات و تجهیزات این صنعت بیشتر بهره‎مند شود.

وی افزود: در سمیناری که 24 تیرماه برگزار می‎شود، اطلاعات لازم درباره قطعات و تجهیزات پرمصرف شرکت نفت و گاز شرق را در اختیار سازندگان و تولیدکنندگان ایرانی قرار می‎دهیم و زمینه‎های تعامل بیشتر با آنها را بررسی می‎کنیم.

مام‎بیگی گفت: این رویکرد همواره در شرکت نفت و گاز شرق وجود داشته و با تلاش مدیریت‎های قبلی این مجموعه و حمایت‎های شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، به جایی رسیده‎ایم که غالب کالاهای مورد نیاز خود را از محل تولیدات داخلی مرتفع می‎کنیم و به ندرت سفارش خارجی داریم.

وی به موفقیت‎های شرکت نفت و گاز شرق در زمینه ساخت رشته‎های تکمیلی و تجهیزات سرچاهی اشاره کرد و گفت: هم‎اکنون بسیاری از قطعات مورد نیاز شرکت در کارگاه مرکزی این شرکت ساخته می‎شود.

پتانسیل داخلی‎سازی 80 درصد قطعات مکانیکال

محمدحسین محجوبی، رئیس کارگاه مرکزی شرکت نفت و گاز شرق در این زمینه، به پتانسیل ساخت 80 درصد از قطعات مکانیکال شرکت در این کارگاه اشاره کرد و گفت: به دلیل خورندگی گاز منطقه خانگیران، بسیاری از قطعات به طور مستمر نیاز به تعمیر دارند و این تعمیرات در کارگاه مرکزی شرکت انجام می‎شود.

وی با بیان این‎که تامین قطعات و تجهیزات از شرکت‎های سازنده اصلی که غالبا اروپایی و آمریکایی هستند، بسیار زمانبر و پرهزینه است، ادامه داد: حتی با توجه به بُعد مسافت زیاد با برخی شرکت‎های سازنده ایرانی، امکان تعمیر و ساخت بسیاری از قطعات مورد نیاز را در کارگاه مرکزی شرکت فراهم آورده‎‏ایم که این امر در کاهش هزینه‎ها و انجام کار در حداقل زمان ممکن بسیار موثر بوده است.

محجوبی به شیرهای توپی به عنوان یکی از قطعات پرمصرف که در کارگاه شرکت نفت و گاز شرق ساخته می‏‎شود اشاره کرد و افزود: هزینه خرید این شیرها هر یک حدود چهار میلیون تومان است در حالی که در کارگاه مرکزی شرکت نفت و گاز شرق با 150 تا 200 هزاز تومان ساخته می‎شود.



کد خبر 277629

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =