ایمنی، بهداشت و محیط زیست در مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت تقویت شود

مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت با تأکید بر تقویت علم ایمنی، بهداشت محیط زیست (اچ‌اس‌یی) گفت: کسب موفقیت سه میلیون ساعت کار بدون حادثه در پروژه لرزه نگاری سپهر مرهون تعامل سازنده کارفرما و پیمانکار با اولویت رعایت اصول و الزام‌های اچ‌اس‌یی است.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی نفت، سید صالح هندی، روز سه‌شنبه (هفتم شهریورماه) در مراسم قدردانی از کارشناسان شرکت عملیات اکتشاف نفت برای ثبت رکورد بدون حادثه در پروژه لرزه نگاری سپهر، با بیان این که در ادبیات جدید به جای واژه کارفرما و پیمانکار از واژه ذینفع استفاده می شود، اظهار کرد: افزون بر صاحبان سهام، همه در یک کار تیمی ذینفع هستند و این مفهوم ناقض این موضوع که هر شخص وظیفه و مسئولیت تعریف شده ای دارد، نیست.

وی با تأکید بر پیاده سازی اخلاق حرفه‌ای در سازمان گفت: یکی از عواملی که از بحث اخلاق حرفه‌ای نشات می گیرد توجه به بحث ایمنی، سلامت و محیط زیست است.

مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران افزود: خوشبختانه هم اکنون در ایران به موضوع محیط زیست بیش از گذشته توجه می‌شود و نظارت دولتی شدیدی بر این موضوع حاکم است که نباید سبب ناخشنودی فعالان صنعت باشد.

هندی با اشاره به پروژه لرزه نگاری سپهر گفت: این پروژه در منطقه کوچکی همچون دشت آبادان با حجم بالای عملیات صنعتی اجرا شده و وجود سختگیری‎های منطقه‌ای خاص طبیعی است، به این منظور وظیفه ما این است که برای تطابق با شرایط کنونی، خود را تجهیز کنیم و با سلاح علم و تجربه به جنگ مشکلات برویم.

وی افزود: سه اداره اچ اس یی، حراست و حقوقی در مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران به لحاظ اهمیت همواره در سطح اول توجه بوده‌اند و شعار ما این است که «هیچ کاری آنقدر مهم نیست که الزام‌های اچ‌اس‌یی در آن رعایت نشود».

هندی با تاکید بر نگاه مثبت مدیریت اکتشاف به مقوله اچ‌اس‌یی، اظهار کرد: تلاش ما بر این است که ضمن روش مند کردن، این حوزه را از نظر علمی بیشتر تقویت کنیم.

وی کسب موفقیت سه میلیون ساعت کار بدون حادثه در پروژه لرزه نگاری سپهر را نتیجه نظارت های مستمر اداره اچ‌اس‌یی خواند و گفت: گزارش‌های اچ‌اس‌یی از جمله گزارش‌هایی است که به طور کامل و سطر سطر مورد بازبینی و مطالعه قرار می‌گیرد که این موضوع اهمیت توجه به اصول ایمنی، بهداشت و محیط زیست را یادآور می‌شود.

هندی پردازش داده‌های برداشت شده از پروژه لرزه نگاری سپهر و استفاده همزمان از آن‌ها از سوی مدیریت اکتشاف و حتی شرکت های تولیدی را از مزیت های این پروژه خواند و گفت: این در حالی است که در گذشته به‌طور معمول بین برداشت داده‌ها و زمان استفاده از اطلاعات برداشت شده، وقفه بسیار زیادی گاه تا هشت سال وجود داشت.

مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران اظهار کرد: داده‌های لرزه نگاری سایزمیک، داده های بسیار خوبی هستند که نقش مهمی در یکپارچه کردن دیگر اطلاعات و کم کردن عدم قطعیت‌ها دارند.

هندی ضمن قدردانی از شرکت عملیات اکتشاف نفت به عنوان پیمانکار پروژه لرزه نگاری سپهر گفت: موفقیت حاصل در این پروژه به این معنی نیست که جایی برای بهبود نیست بلکه انتظار بهبود مستمر همیشه هست زیرا هر چه پیمانکاران قوی تر باشند کارفرماها هم قوی تر هستند.

عملیات اکتشاف نفت در مسیر توسعه

محمد عالمی، مدیر شرکت عملیات اکتشاف نفت نیز در این نشست، با بیان این که در اجرای هر پروژه ای رعایت کامل مسائل ایمنی و سلامت انسان‌ها و توجه به الزام‌های زیست محیطی در اولویت است، اظهار کرد: توجه به این اصل در شرکت عملیات اکتشاف نفت سبب شده که هم اکنون شاهد سه میلیون نفر ساعت کار بدون حادثه در پروژه لرزه نگاری سپهر باشیم.

وی مدت زمان اجرای پروژه لرزه نگاری 2 بعدی و سه بعدی سپهر را ۲۱ ماه و مبلغ قرارداد را 10 میلیون و 900 هزار یورو به اضافه ۴۵ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: در این پروژه ۸۰ هزار و ۸۰۰ شوت لرزه نگاری پیش بینی شده است.

عالمی با بیان این که پیمایش لرزه نگاری سپهر در جنوب غرب کشور در قالب یک پروژه لرزه نگاری سه بعدی، 2 بعدی و 2 بعدی سه مولفه ای برنامه ریزی شده، گفت: برنامه پیش بینی لرزه نگاری سه بعدی سپهر برای ۱۴۶۰ کیلومتر مربع و 2 بعدی و سه مولفه ای برای ١٦٠ کیلومتر بوده است.

وی انجام موفق پروژه لرزه نگاری سپهر که هم اکنون بیش از ۱۰۰ درصد برنامه، برداشت اطلاعات داشته است نتیجه همکاری خوب کارفرما و پیمانکار اعلام کرد و گفت: این پروژه در شرایط حساس محیطی و منطقه ای در حال اجراست و برآوردن انتظارهای مردم منطقه از عهده شرکت عملیات اکتشاف به تنهایی خارج است از این رو انتظار می رود که شرکت ملی نفت در این زمینه یاری رسان باشد.

عالمی اظهار کرد: شرکت عملیات اکتشاف نفت همواره در تلاش است تا با بهبود تجهیزات تکنولوژیکی، کیفیت کار و افزایش بهره‌وری خود را به استاندارهای کلاس جهانی نزدیک کند که به این منظور خواهان حمایت کارفرما هستیم.

پروژه لرزه نگاری سپهر با هدف اکتشاف تله‌های چینه ای و تله‌های مرکب چینه ای و ساختمانی در بخش‌هایی از نواحی دشت آبادان و دزفول شمالی در حال اجراست.

کد خبر 278379

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =