۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۱
  • کد خبر: 278987
وزارت نفت قانون را اجرا می‌کند

اداره کل روابط عمومی وزارت نفت در پاسخ به گزارش روزنامه کیهان با عنوان «با حکم دیوان عدالت به نفع دانشجویان، توپ در زمین وزارت نفت افتاد» در باره جذب دانشجویان دانشگاه صنعت، توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش شانا، جوابیه اداره کل روابط عمومی وزارت نفت در پاسخ به گزارش روزنامه کیهان به شرح زیر است:

روزنامه کیهان روز چهارشنبه 12 مهر ماه گزارشی با عنوان «با حکم دیوان عدالت به نفع دانشجویان، توپ در زمین وزارت نفت افتاد» در باره جذب دانشجویان دانشگاه صنعت نفت منتشر کرد. این درحالی است که چند ماه است وزارت نفت و اداره کل آموزش و برنامه‌ریزی نیروی انسانی این وزارتخانه تلاش کرده‌ است با ارائه اطلاعات دقیق و روشنگرانه، ابهام‌های ساخته شده در این زمینه را برطرف کند.

ابتدا لازم است تاکید کنیم وزارت نفت به عنوان مجری قوانین مصوب کشور هیچگاه از چارچوب قوانین، مقررات و احکام قطعی ابلاغی مراجع ذیصلاح تخطی نکرده است. در باره موضوع جذب فارغ‌التحصیلان گروه الف دانشگاه صنعت نفت چند نکته مهم و تعیین‌کننده وجود دارد که لازم است به طور دقیق به آن پرداخته شود. واجب است هر یک از بزرگوارانی که در این زمینه دغدغه‌مند هستند در وهله اول به طور دقیق دفترچه کنکور و بخش مربوط به دانشگاه صنعت نفت را مطالعه کنند زیرا در این دفترچه به هیچ عنوان بحث «الزام و قطعیت» استخدام فارغ التحصیلان دانشگاه نفت عنوان نشده است و صرفاً به موضوع «اولویت» آنها برای جذب در صنعت نفت کشور تاکید شده است. بنابراین اولویت داشتن این دانش‌آموختگان طبق روال همیشگی و مانند گذشته هم اکنون نیز انجام می‌شود.

نکته دیگری که در تهعدنامه بین دانشگاه صنعت نفت و دانشجویان باید به آن توجه شود بحث ارائه «کمک هزینه تحصیلی» دانشگاه به دانشجویان است و در این تعهدنامه به هیچ عنوان به «بورسیه» بودن دانشجویان اشاره‌ای نشده و به طور دقیق بیان شده است که در جریان استخدام، براساس مقررات، همه فارغ‌التحصیلان دانشگاه نفت که جزو گروه الف هستند از آزمون کتبی معاف می‌شوند اما باید دیگر مراحل استخدامی را بر اساس مقررات و روال جاری طی کنند.

لازم است تاکید کنیم که این موضوع حسب مقررات و قوانین جاری صنعت نفت انجام شده و در همه سال‌های گذشته نیز همین روال و فرآیندها وجود داشته است. بنابراین همه افرادی که به مصاحبه استخدامی دعوت می‌شوند، چه فارغ‌التحصیلان دانشگاه نفت و چه افراد دیگری که از طریق آزمون‌های استخدامی معرفی می‌شوند، یک روال مشخص و استاندارد را طی می‌کنند و امکان اعمال سلیقه شخصی و تخطی از مقررات از اساس غیر ممکن است. با وجود این مقررات اما،‌ وزیر نفت به منظور تسهیل شرایط جذب فارغ التحصیلان دانشگاه صنعت نفت، شخصاً پیگیر حل مسائل مربوط به این عزیزان بوده و دستور مساعدت لازم در این زمینه صادر شده است و هم اکنون در جریان پذیرش این دسته از دانش‌آموختگان هیچ مشکلی وجود ندارد.

هم اکنون همه دانشجویان گروه الف که اعلام آمادگی کرده و مشخصات آنها در بانک اطلاعات اداره کل آموزش و برنامه‌ریزی نیروی انسانی وزارت نفت ثبت شده است، جهت انجام مصاحبه دعوت شده اند. براین اساس تاکنون 900 نفر از فارغ‌التحصیلان گروه الف دانشگاه صنعت نفت درخواست خود را به اداره کل آموزش و برنامه‌ریزی نیروی انسانی ارسال کرده‌اند که بخشی از آنها به مصاحبه دعوت شده‌اند و مابقی افراد نیز تا 15 مهرماه برای انجام مصاحبه دعوت خواهند ‌شد. بدیهی است از این میان، همه واجدان شرایط که حائز استانداردهای مشخص نیروی انسانی صنعت نفت شده ‌باشند، استخدام خواهند شد.

در زمینه انشای حکم دیوان عدالت اداری نیز لازم است به این نکته توجه شود که این حکم مربوط به یکی از دانشجویان بوده و چنانچه این حکم قطعی شده و از سوی امور حقوقی شرکت ملی نفت برای اجرا ابلاغ شود،‌ اداره کل آموزش و برنامه‌ریزی نیروی انسانی وزارت نفت، حسب روال قانون مدارانه خود در این زمینه به وظیفه خود عمل خواهد کرد. 

در پایان یادآور می شویم که برای بهره مندی صنعت نفت از توان علمی و فنی دانشجویان و جوانان برومند دانشگاه صنعت نفت جای هیچگونه دغدغه و نگرانی وجود ندارد و همانطور که بارها عنوان شده است این موضوع، فارغ از جنجال آفرینی و طوفان سازیهای مجازی، مسیر اصولی و منطقی خود را طی خواهد کرد اما ظاهرا برخی جریان‌های خاص و رسانه‌های وابسته تلاش بی وقفه ای دارند تا این دسته از دانشجویان را با فضاسازی‌های خود ناامید و نسبت به نظام اداری و اجرایی کشور بدبین کنند که امید است دانشجویان و جوانان عزیز با درایت و بصیرت در گرداب این فضاسازی‌ها قرار نگیرند.

کد خبر 278987

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =