۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۲
  • کد خبر: 279328
جکت سکوی F18 میدان فروزان نصب شد

مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره از نصب موفقیت‌آمیز جکت سکوی F18 میدان مشترک فروزان خبر داد و گفت: پس از بهره‌برداری از سکوی F18 و تکمیل حفاری، تولید میدان فروزان افزایش می‎یابد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت فلات قاره، حمید بورد افزود: با نصب این جکت، مقدمات نصب و استقرار عرشه سکوی F18 میدان فروزان و به دنبال آن، حفاری چاه‌های جدید و افزایش تولید از این میدان مشترک فراهم شده است و انتظار می‎رود پس از حفاری چاه‌‏های مدنظر در سکو، تولید این میدان حدود هفت هزار بشکه در روز افزایش یابد.

وی گفت: پس از بارگیری جکت، پایل‌ها و دیگر متعلقات به وزن مجموع هزار و 950 تن از یارد شرکت (IGC) Iran International General Contractor Company در جزیره قشم، عملیات حمل دریایی توسط ناوگان شرکت صدف از روز 19 مهرماه آغاز و جکت در روز پنجم آبان‌ماه با موفقیت در میدان فروزان نصب شد.

بورد با بیان این‎که هم‎اکنون عملیات شمع‌کوبی در حال اجراست، ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود عملیات شمع‌کوبی این جکت تا 20 آبان‌ماه امسال به پایان برسد و پس از نصب لوله‌های هادی حفاری، مقدمات نصب عرشه سکو و حفاری چاه‌ها فراهم می‏‌شود. 

به گفته وی، عملیات طراحی، تامین کالا، ساخت و نصب سکوی F18 فروزان شامل جکت، عرشه، سه خط لوله زیردریایی و دو رشته کابل زیردریایی، با رعایت کامل استانداردهای جهانی و در مسیر تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی توسط پیمانکاران ایرانی با کارفرمایی شرکت نفت فلات قاره انجام شده است.

بر اساس این گزارش، قرارداد ساخت سکوی F۱۸ در سال ۹۱ امضا شد و کار ساخت آن اواخر سال ۹۴ به پایان رسید.

میدان فروزان، میدانی مشترک میان ایران و عربستان است که در ۱۰۰ کیلومتری جنوب غربی جزیره خارک قرار دارد.
 

کد خبر 279328

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =