اجرای استاندارد مدیریت کیفیت در سطح شرکت‌های تابعه ملی گاز

رئیس بازرسی و کنترل فنی شرکت ملی گاز از پیاده‌سازی و استقرار استاندارد مدیریت کیفیت ایزو 2.-3834 در سطح شرکت‌های تابعه این مجموعه خبرداد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز، مسعود زردویان گفت: همسو با ابلاغیه نهاد ریاست جمهوری و شورای عالی استاندارد ایران، شرکت ملی گاز، با الگوبرداری از تجربه‌های شرکت‌های معتبر و بومی‌سازی آنها، نقشه راه اولیه استقرار نظام کیفیت محصولات جوش فلزی مبتنی بر پیاده سازی استاندارد ایزو 3834.2 را طراحی کرده است.

وی افزود: این نقشه راه به منظور رسیدن به وضع مطلوب و همسو با استانداردهای جهانی ترسیم شده و منطبق با آن الگوهای مفهومی و عملیاتی لازم طراحی شده و در شرکت‌های تابعه گاز در حال پیاده سازی و اجراست.

زردویان ادامه داد: پیاده‌سازی این استاندارد در سطح شرکت ملی گاز با محوریت امور بازرسی و کنترل فنی این شرکت، از سوی معاون وزیر نفت در امور گاز ابلاغ شده، به همین دلیل استاندارد یاد شده در استاندارد 2015-9001 ISO تلفیق شده و برنامه‌ریزی گسترده‌ای در سه بخش شامل زمینه‌سازی و آموزش، شناسایی و تایید صلاحیت شرکت‌های مشاور با هدف پیاده‌سازی آن انجام شده است.

رئیس بازرسی و کنترل فنی شرکت ملی گاز با بیان اینکه شرکت‌هایی که دارای مجوز ارائه تاییدیه صلاحیت باشند شناسایی می‌شوند، اظهار کرد: با مشارکت ذینفعان از جمله مدیران وزارت نفت، شرکت‌های خارجی، انجمن‌های صنفی و علمی و مدیریت‌های ستادی شرکت ملی گاز، مدل نهایی ترسیم و عملیاتی شده است.

زردویان تصریح کرد: بر اساس نقشه راه و برنامه‌های عملیاتی، تمام ذی‌نفعان شامل شرکت‌های تابعه گاز، سازندگان و تولیدکنندگان کالاهای جوشی و مجریان باید افزون بر فرهنگ‌سازی تا پایان امسال به‌ صورت خود اظهاری نسبت به استقرار، مستندسازی و خودارزیابی اقدام کنند و از سال آینده از سوی شرکت های ذیصلاح ممیزی و ارزیابی شوند.

وی ادامه داد: همه ذینفعان موظف هستند که مستندهای استقرار استاندارد را ارائه کرده و طرح‌های توسعه‌ای و ارتقای سیستم‌های مربوطه را اجرایی و گزارش کنند.

رئیس بازرسی و کنترل فنی شرکت ملی گاز ایران افزود: برای اجرایی شدن این طرح، افزون بر هماهنگی‌های لازم با وزارت نفت، نشست‌هایی با سازمان‌های ذیربط از جمله سازمان ملی استاندارد انجام شده و در حال پیگیری است.

کد خبر 280253

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =