۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۹
  • کد خبر: 281263
چاه امدادی 148 رگ سفید تولیدی شد

چاه امدادی 148 در موقعیت رگ سفید با کاربست دستگاه حفاری 93 فتح، تولیدی و جایگزین چاه 147 رگ سفید شد.

به گزارش شانا، متخصصان مدیریت عملیات حفاری خشکی-3 شرکت ملی حفاری ایران موفق شدند با کاربست دستگاه حفاری 93 فتح و تعمیق فرآیند حفاری، چاه امدادی 148 در موقعیت رگ سفید را تولیدی و جایگزین چاه 147 کنند. 

غلامرضا آل‎محمود، مدیر عملیات حفاری خشکی-3 در این باره توضیح داد: کارکنان سختکوش دستگاه حفاری 93 فتح پس از آن‌که توانستند در 33 روز حفاری در عمق 2 هزار و 341 متری، چاه در حال فوران 147را به روش مهار از عمق  به کنترل در آورند، در ادامه با نظر کارفرما عملیات حفاری را تا عمق تعیین شده برای به تولید رساندن چاه نیز تداوم بخشیدند.

وی افزود: حفر چاه امدادی از تاریخ اول آذرماه آغاز شد و پس از 75 روز حفاری در عمق 2 هزار و 514 متری به تولید رسید و به عنوان یک حلقه چاه توسعه‌ای در اختیار شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب قرار گرفت.

به گفته آل محمود، زمان پیش‌بینی شده برای حفر این چاه 80 روز تعیین شده بود که پنج روز زودتر از برنامه تکمیل شد، این در حالی است که دستگاه حفاری 94 فتح از مدیریت عملیات حفاری خشکی-2  که حفاری دومین حلقه چاه امدادی را برعهده دارد نیز ادامه عملیات حفاری برای حفر دیگر چاه توسعه‌ای در این منطقه را دنبال می‌کند.

وی ادامه داد: عملکرد کارکنان عملیاتی، پشتیبانی، مدیریت‌های خدمات، عملیات ویژه، امور مهندسی، سیالات، خدمات فنی، سیمان و انگیزش چاه، فناوری اطلاعات و ارتباطات، HSE و دیگر بخش‎ها در زمینه آغاز و پایان کار حفاری این چاه و به جا گذاشتن رکوردهای قابل توجه در شتاب‌بخشی به اجرای عملیات در فهرست کارهای برجسته شرکت در حوزه عملیات حفاری لحاظ می‌شود.

مدیر عملیات حفاری خشکی-3 شرکت ملی حفاری ایران با اشاره به برخورداری این مدیریت از 19 دستگاه حفاری سنگین و سبک گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون حفر 52 حلقه چاه توسعه‌ای و تعمیری در گستره عملیاتی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب و شرکت نفت فلات قاره ایران در کارنامه این مدیریت ثبت شده است.

 

کد خبر 281263

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =