۲۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۲
  • کد خبر: 281314
خدمت ماندگار صنعت نفت در شهرستان مُهر

کلنگ احداث مجموعه ورزشی بانوان در شهرستان مُهر به زمین زده شد تا حداکثر دو سال آینده این مجموعه چند منظوره برای مردم شهرستان مُهر و مناطق همجوار آن آماده شود.

به گزارش شانا، این مجموعه ورزشی چند منظوره با اعتباری 15 میلیارد تومانی و با مشارکت وزارت نفت و وزارت ورزش و جوانان برای ایجاد دو سالن ورزشی 2 هزار نفری برای آقایان و 1400 نفری برای بانوان آماده می‌شود. مساحت این مجموعه 1600 متر است که از سوی نیروهای بومی این منطقه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مُهر در جنوبی‌ترین نقطه استان فارس و در شمال پایتخت انرژی عسلویه قرار دارد و پیش از این افتتاح پالایشگاه گاز پارسیان در نزدیکی این شهرستان، توسعه‌ قابل توجهی برای آنجا داشته و حالا با اقداماتی که وزارت نفت در برنامه دارد، آینده این شهرستان در کنار شهرستان لامرد، روشن‌تر شده است. برای رسیدن به مهر از جاده ای کوهستانی اما خوش منظره به مهر می رسیم تا میهمان جمع زیادی از مسئولان محلی و ساکنان قدیمی و ریش سفیدهای این مناطق که برای افتتاح و کلنگ زنی آمده‌اند باشیم.

رحیمی، معاون عمرانی استاندار فارس یکی از سخنرانهای این مراسم ، به اثرات فعال شدن پالایشگاه گاز پارسیان و ارزش افزوده سالانه 115 میلیارد تومانی آن برای این شهرستان اشاره کرد و گفت: این پالایشگاه حدود یک پنجم گاز کشور را حداقل برای 430 شهرستان تامین می‌کند و حالا مردم این شهرها نیاز دارند تا خودشان هم از ثمره این گاز بهره‌مند شوند. رحیمی می‌گوید: با حضور صنعت نفت و اقدام‌هایی که در این شهرستان‌ها انجام شده می‌توان گفت که مُهر و لامرد می‌توانند آینده استان فارس را رقم بزنند. این شهرستان‌ها قابلیت و ظرفیت جمعیت‌پذیری تا بیش از 200 هزار نفر  را دارند و زمینه‌های اشتغال هم فراهم است.

حالا هشت کیلومتر بیرون از شهرستان مُهر در فاصله مُهر و لامرد، کلنگ احداث مجموعه ورزشی  به زمین خورده است. دانش‌آموزانی که به رسم بزرگ‌ترها مهمان این آیین شده‌اند از ساعات اولیه در زمین خاکی منتظرند و حوصله‌شان سر رفته و کمی دورتر از محل برنامه رسمی دور هم نشسته و بگو و بخند می‌کنند.

پسربچه‌ها می‌گویند که در زمین بازی و سالن ورزشی که همین حالا در مُهر فعال است، بازی می‌کنند، اما برای این سالن ورزشی هم که فاصله بیشتری تا شهر دارد، برنامه ریخته‌اند: «اگر از طرف مدرسه بیاییم، از همین جاده که نفت قبلا ساخته با سرویس‌ می‌آییم، اما خودمان با موتور یا ماشین‌های سواری مسیر به اینجا می‌رسیم.». این یعنی دغدغه رسیدن به این سالن‌های ورزشی از همین حالا باید دیده شود. هرچند محسن امیریان، مدیر نظارت بر طرح‌های عمرانی مناطق نفتخیز می‌گوید تا زمان افتتاح این مجموعه ورزشی همه این نگرانی‌ها به خصوص برای بانوان باید برطرف شود.

او در جریان این کلنگ زنی بدون تعارف زمینه های اجرایی لازم را به مسئولان گوشتزد کرد و به روحیه فعال و مشارکت‌جویانه زنان و دختران دو شهرستان مهر و لامرد در فعالیت‌های اجتماعی و محیط‌های کار و فعالیت اقتصادی اشاره کرد و این‌که چنین فضاهایی می‌تواند زمینه حضور بیشتر و فعال‌تر بانوان را فراهم کند.

امیریان با اشاره به حضور موثر شرکت ملی گاز در دو شهرستان لامرد و مُهر، اظهار کرد: ورزشگاه‌هایی که برای این دو شهرستان آماده و پیش‌بینی شده است، در سطحی فرامنطقه‌ای است و امیدوارم وزارت ورزش و جوانان برای بهره‌گیری از ظرفیت قابل توجه این دو مجموعه ورزشی در مُهر و لامرد بیشترین استفاده را داشته باشد.

وی افزود: وزارت نفت سهم 50 درصدی در احداث این مجموعه دارد (7.5 میلیارد تومان)، اما وزارت ورزش و جوانان علاوه بر سهم 7.5 میلیاردی خود در این مجموعه‌های ورزشی باید بتواند با تامین نیرو و بهره‌گیری از این امکانات، ارزش افزوده این مجموعه‌ها را چند برابر کند، در غیر این‌صورت این کار جز هدرروی بیت‌المال نبوده است.

مدیر نظارت بر طرح‌های عمرانی مناطق نفتخیز با تاکید بر این‌که نفت تا همیشه در این منطقه می‌ماند و با اتمام هر پروژه، پروژه جدیدی آغاز خواهد شد، گفت: طبق توافق پیشین هزینه‌های انشعابات و اضافات مربوط به این طرح را مسئولان شهری باید تامین کنند و حالا که مسئولان دست به دست هم داده‌اند تا کار بزرگی انجام شود، بهتر است این کار را به نحو احسن انجام دهیم.

امیریان در جمع مسئولان و مردم شهرستان مهر تاکید کرد که اختصاص این ظرفیت برای مجموعه ورزشی به شکل اختصاصی برای بانوان بوده و عنوان آن هم «شهدای صنعت نفت» خواهد بود و تغییر نخواهد کرد، ضمن این‌که طبق بخشنامه وزارت نفت، نیروی انسانی لازم برای این مجموعه باید از نیروهای بومی تامین شود.

حضور مردمی که با ذوق و هیجان از ساعات اولیه در این آیین حضور پیدا کرده‌اند نشان از حسابی است که برای آینده خود و فرزندان‌شان و ماندن در همین آب و خاک باز کرده‌اند.

به گزارش شانا، شهرستان مهر با 65 هزار نفر جمعیت در نزدیک‌ترین فاصله به شهرهای مرکز انرژی قرار گرفته است. در سال‌های گذشته نفت به واسطه حضور موثر شرکت‌های زیر مجموعه خود به‌ویژه شرکت ملی گاز اقدام‌های زیرساختی قابل توجهی را در این منطقه اجرایی کرده که احداث دو جاده انتقالی بین دو شهرستان مهر و لامرد و مهر به عسلویه و تعدادی از مراکز آموزشی با همکاری بخش‌های مربوطه در سازمان‌های دیگر از جمله این اقدامات است. به نظر می‌رسد با تکمیل و فعال شدن این مجموعه بزرگ ورزشی در فاصله میانی دو شهرستان مهر و لامرد امکان سرمایه‌گذاری برای بسیاری از نیازهای مردم این منطقه به‌ویژه نیازهای فرهنگی و تفریحی فراهم شود و سرمایه‌گذاران خصوصی هم به این محدوده توجه کنند. 


کلنگ زنی مجموعه ورزشی شهرستان مهر 3
کلنگ زنی مجموعه ورزشی شهرستان مهر 2
کلنگ زنی مجموعه ورزشی شهرستان مهر 1
 

کد خبر 281314

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =