بهره‎مندی از تجارب وزارت نفت در مرکز توسعه مدیریت وزارت بهداشت

جمعی از مدیران وزارت بهداشت و درمان، از مرکز توسعه مدیریت صنعت نفت بازدید کردند و خواهان بهره‎مندی از تجارب وزارت نفت در زمینه پرورش مدیران شدند.

به گزارش خبرنگار شانا، جمعی از مدیران وزارت بهداشت و درمان که در راس آنها محمدحسین سالاریان‌زاده، رئیس مرکز توسعه مدیریت و تحول اداری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار داشت، هفته گذشته از مرکز توسعه مدیریت صنعت نفت بازدید کردند و در نشستی مشترک با محمد دیانت، مدیر این مرکز، خواهان بهره‌مندی از تجارب نفت در حوزه پرورش مدیران شدند.

وزارت بهداشت به تازگی برای تاسیس مرکز توسعه مدیریت اقدام کرده و بر آن است برای استفاده از تجارب و آموخته‎های وزارت نفت در این زمینه، تفاهم‌نامه‎ای نیز با این وزارتخانه امضا کند.

دیانت در این نشست به تاکید وزیر نفت بر ضرورت پرورش مدیران در صنعت نفت اشاره کرد و جوانگرایی، شایسته‌سالاری، حرفه‌ای‌گرایی و مدیریت استعداد را چهار رکن اصلی فعالیت‌های مرکز توسعه مدیریت صنعت نفت برشمرد.

وی گفت: این مرکز اهدافی از جمله ترویج و اشاعه مفاهیم مدیریت در صنعت نفت، شناسایی مشاغل حساس و راهبردی مدیریتی و تعیین شایستگی‎های مورد نیاز هر شغل، پرورش استعدادها در کلاس جهانی و تجمیع تجارب مدیران موفق کنونی و انتقال آنها به نسل مدیران آینده را مدنظر دارد.

 به گفته دیانت، الگوی توسعه و حرفه‎ای‌گرایی مرکز توسعه مدیریت صنعت نفت، مجموعه‎ای از توانمندی‎ها از جمله دانش، مهارت، تجارب‌ و ویژگی‎های فردی را مدنظر قرار می‎دهد و بر مبنای آن، ارزیابی و سپس برنامه توسعه را برای فرد اجرا می‎کند. این رویکرد در مقابل رویکردهایی که تنها ترویج‎کننده مدرک‎گرایی هستند قرار دارد و به مجموعه‎ای از توانمندی‎های افراد امتیاز می‎دهد.

 سالاریان‌زاده نیز در این نشست، اقدام وزارت نفت در راه‎اندازی مرکز توسعه مدیریت صنعت نفت و انجام فعالیت‌های هدفمند و منسجم در این مسیر را را قابل تحسین خواند و ابراز امیدواری کرد با امضای تفاهم‌نامه‌ای بین طرفین، وزارت بهداشت نیز بتواند در مدت کوتاهی، به اقدام‌های موثری در این مسیر دست یابد.

کد خبر 281739

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =