وضع حضور شرکت‎ها در نمایشگاه بین‎المللی نفت تهران تشریح شد

دبیر اجرایی بیست و سومین نمایشگاه بین المللی صنعت نفت گفت: همواره دنبال راهی هستیم تا حضور حداکثری شرکت‌ها را شاهد باشیم، اما شرکت‌هایی که موفق به حضور در این نمایشگاه نشده‌اند می‌توانند از فرصت اطلاع رسانی و تبلیغات استفاده کنند.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی نفت ایران، سهراب عظیمی‌خواه با بیان این‌که نظم و انضباط متقاضیان برای حضور در نمایشگاه ستودنی است، گفت: این نمایشگاه با نمایشگاه‌های دیگر بسیار متفاوت است و به برنامه‌ریزی‌های خاص نیاز دارد.

وی به ویژگی‌های بیست‌و‌سومین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز،‌ پالایش و پتروشیمی اشاره کرد و گفت: در این رویداد همه فضای نمایشگاهی در سالن‌ها و فضای باز مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد و فضای غیر فعال نداریم.

عظیمی‌خواه با بیان این‌که همواره سعی می‌شود متقاضیان بیشتری از امکان حضور در نمایشگاه بهره‌مند شوند، ادامه داد: با توجه به ثبت‌نام ۱۷۲۰ شرکت داخلی و ۲۴۶ شرکت به عنوان نماینده شرکت‌های خارجی و تعداد زیادی مشارکت‌کننده خارجی، به عمده متقاضیان  فضایی کمتر از تقاضای‌شان اختصاص می‌یابد. 

جانمایی غرفه‌ها بر اساس اولویت‌

دبیر اجرایی نمایشگاه صنعت نفت در تشریح نحوه جانمایی غرفه‌ها گفت: جانمایی غرفه‌ها بر اساس اولویت ثبت‌نام، زمینه فعالیت آنها، متراژ درخواستی و بررسی مدارک و اطلاعات مشارکت‌کننده انجام می‌شود.

وی محدودیت فضا و نحوه جانمایی را از موضوع‌های  مورد انتقاد متقاضیان برشمرد و گفت: محدودیت فضا و ناهمگونی سالن‌ها سبب ناراحتی شرکت‌ها می‌شود. این درحالی است که امکان جانمایی یکسان با توجه به تنوع و کیفیت فضاها وجود ندارد و جانمایی تنها بر اساس اولویت ثبت‌نام، زمینه فعالیت و متراژ درخواستی انجام می‌شود و این که در برخی مواقع غرفه تخصیصی از نظر کیفی و موقعیتی مناسب یا مورد نظر متقاضی نباشد، مساله‌ای کاملا طبیعی و خارج از کنترل است.

عظیمی‌خواه ضمن دعوت متقاضیان به حفظ صبوری، گفت: باید به نمایشگاه به عنوان یک رویداد بزرگ اقتصادی نگاه کرد و آن را فرصتی برای تعامل با دیگر دست‌درکاران صنعت دانست.

استفاده حداکثری از حداقل امکانات

وی با اشاره به نمایشگاه‌های برتر دنیا گفت: در نمایشگاه‌های برتر دنیا شرکت‌ها سعی می‌کنند از حداقل فضا به منظور ایجاد ارتباط با دیگران و پیشبرد اهداف کاری خود استفاده کنند و این کار را با کمترین نیرو و استفاده از مطلع‌ترین افراد در غرفه خود انجام می‌دهند و با این کار دیگر همکارانشان فرصت حضور در نمایشگاه  را دارند.

دبیر اجرایی بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز،‌ پالایش و پتروشیمی درباره احتمال حضور شرکت‌هایی که موفق به جانمایی نشده‌اند، گفت: تجربه ما از نمایشگاه‌های پیشین نشان می‌دهد که بیش از ۹۰ درصد جانمایی‌های اولیه نهایی می‌شوند و تنها امکان لغو حضور کمتر از ۱۰ درصد به دلیل نقص مدارک یا انصراف از حضور در نمایشگاه وجود دارد.

وی ادامه داد: با وجود این، همواره دنبال راهی هستیم تا حضور حداکثری شرکت‌ها را شاهد باشیم و شرکت‌هایی  را که موفق به حضور در  نمایشگاه نشده‌اند در اطلاع‌رسانی‌ها و تبلیغات عنوان کنیم تا به نحوی امکان بهره‌برداری از نمایشگاه را داشته باشند.

عظیمی‌خواه گفت: حضور به صورت مشارکت‌کننده و داشتن فضا در نمایشگاه تنها بخشی از فعالیت‌هایی است که هر شرکت می‌تواند به آنها تکیه کند، در کنار آن شرکت‌ها می‌توانند در بازدید از نمایشگاه با سایرین تعامل داشته باشند و صنعت و شرکت خود را به دیگران معرفی کنند.

بیست‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی نفت،گاز، پالایش و پتروشیمی 16 تا 19 اردیبهشت 1397 در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران میزبان علاقه‌مندان است.

کد خبر 281770

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =