صادرات محصولات پتروشیمی فقط از طریق تولیدکنندگان

صادرات محصولات پتروشیمی از 19 خردادماه امسال فقط ازسوی تولیدکنندگان محصولات پتروشیمی انجام می‌شود.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی صنایع پتروشیمی، مرضیه طهماسبی مسئول تنظیم بازار دفترصنایع پایین‌‎دستی پتروشیمی گفت: به منظور تنظیم بازار و جلوگیری از هرگونه تخلف، صادرات محصولات پتروشیمی (مواد اولیه صنایع پایین دستی) فقط از سوی واحدهای تولیدی عرضه‌کننده در بورس کالا  یا ارائه تایید رسمی از واحدهای تولیدی مجاز است.

مسئول تنظیم بازار دفتر صنایع پایین‌دستی پتروشیمی، افزود: پیرو مصوبه هیئت وزیران مبنی بر تک‌نرخی شدن ارز، طبق دستور وزیر صنعت، معدن و تجارت و صورت‌جلسه ستاد تنظیم بازار محصولات پتروشیمی به منظور جلوگیری از هرگونه تخلف احتمالی، صادرات محصولات پتروشیمی (مواد اولیه صنایع پایین‌دستی) از سوی واحدهای تولیدی عرضه‌کننده در بورس کالا و با ارائه تاییدیه رسمی به اشخاص حقیقی و حقوقی از واحدهای تولیدی مربوطه (تولیدکننده محصول) صورت می‌گیرد و در غیر این صورت از صادرات محموله‌های موضوعی جلوگیری می‌شود.

وی افزود: بر اساس ابلاغیه گمرک ایران به همه گمرکات کشور و همچنین نامه وزیر صنعت، معدن و تجارت در صورت دارا نبودن شرایط مورد اشاره از هرگونه صادرات محصولات پتروشیمی جلوگیری خواهد شد.

طهماسبی تصریح کرد: شرایط بازار با توجه به روند معامله‌ها مثبت ارزیابی می‌شود و تعامل ایجاد شده میان دفتر صنایع پایین‌دستی پتروشیمی، مجتمع‌های پتروشیمی، بورس کالای ایران و نیز انجمن‌ها و تشکل‌ها سبب شده تا معاملات با شفافیت انجام شود.

وی با اشاره به این که حفظ منافع تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان به عنوان یک راهبرد مورد توجه ویژه دفترصنایع پایین‌دستی قرار دارد، گفت: همانطور که بارها اعلام شده است اعلام دقیق نیاز واقعی بازار از سوی اتحادیه‌های تامین نیاز و انجمن‌های تخصصی مصرف‌کننده محصولات پتروشیمی می‌تواند بازارهای مصرف را با آرامش بیشتری همراه سازد.

کد خبر 283212

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =