350 کیلومتر به شبکه گازرسانی زاهدان افزوده می‌شود

گازرسانی به بخش‌های خانگی، تجاری، صنعتی و نیروگاهی استان سیستان‌وبلوچستان از مهم‌ترین اولویت‌های دولت و شرکت ملی گاز است که در این زمینه، 350 کیلومتر به طول شبکه گازرسانی شهر زاهدان افزوده می‌شود.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز، محمدحسن طهرانی، از همکاری شرکت ملی گاز و جهاد دانشگاهی استان سیستان و بلوچستان با هدف توانمندسازی هزار نیروی انسانی خبر داد و گفت: شرکت گاز استان سیستان و بلوچستان 535 نفر از این تعداد را در فاز یک و در قالب 12 رشته توانمند ساخته است.

وی افزود: این 12 رشته شامل تکنیسین بهره‌برداری و نگهداری ایستگاه‌های تقلیل فشار گاز، تعمیرات شبکه (فولادی و پلی‌اتیلن)، امدادگر و گازبان، نقشه‌کش، لوله‌کش گاز خانگی، تجاری و صنعتی، جوشکار و نصاب خطوط فولادی، جوشکار و نصاب خطوط پلی‌اتیلن، کنتورخوان و توزیع قبوض مشترکان است.

مدیرعامل شرکت گاز استان سیستان و بلوچستان، درباره اجرای فاز دوم طرح آموزش به نیروهای بومی استان سیستان و بلوچستان، توضیح داد: فاز دوم این طرح نیز در 12 رشته دیگر مانند نمایندهHSE، نقشه‌برداری ایزومتریک، انواع بازرسی‌های فنی، کارشناسی نظام مهندسی، ایمنی عمومی گاز و وسایل گازسوز و ...، در حال انجام است.

طهرانی درباره مهم‌ترین اقدامات انجام شده از سوی شرکت گاز استان سیستان و بلوچستان اظهار کرد: عملیات اجرایی 350 کیلومتر شبکه تغذیه و توزیع گاز در شهر زاهدان آغاز شده‌  است، همچنین گازرسانی به نیروگاه زاهدان، افتتاح پروژه گازرسانی به نیروگاه چابهار به روش سی‌ان‌جی، توسعه شبکه گازرسانی ایرانشهر و اشتراک‌پذیری در این شهر، تکمیل شبکه گازرسانی بمپور و گازدار کردن این شهر، از مهم‌ترین دستاوردهای این شرکت در یک سال اخیر هستند.

به گزارش شانا، توسعه و گازرسانی به مناطق محروم به ویژه شهرهای جنوب و جنوب‌شرقی کشور مانند استان سیستان و بلوچستان از جمله اولویت‌های دولت دوازدهم و شرکت ملی گاز است. گازرسانی به نیروگاه زاهدان، گازرسانی به نیروگاه چابهار، گازرسانی به بخش‌های خانگی در شهرها و روستاهای این استان، ایجاد اشتغال برای نیروهای بومی و آموزش حرفه‌ای برای آنان، احداث خطوط انتقال گاز با انشعاب از خط هفتم سراسری، احداث و گازرسانی به نیروگاه و صنایع چابهار و مکران از مهم‌ترین اقدام‌ها برای تحقق این هدف دولت هستند.

بر اساس ابلاغیه دولت، منابع مالی مورد نیاز برای گازرسانی به این مناطق از محل بند «ق» تبصره دو قانون بودجه سال 93 تامین می‌شود.

کد خبر 283544

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =