منابع و سرمایه‌های سرگردان باید به صنعت پتروشیمی تزریق شود

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که پتروشیمی، نفت و گاز بزرگ‌ترین مزیت نسبی کشور است، گفت: منابع و سرمایه‌های سرگردان باید به صنعت پتروشیمی تزریق شوند.

به گزارش شانا، مسعود پزشکیان روز چهارشنبه (13 تیرماه) در اجلاس مدیران عامل صنعت پتروشیمی با بیان این‌که ایران در صنایع نفت و گاز، ذخایر استثنایی و مزیت بالایی دارد، گفت: شاید اگر همان مقدار که به صنعت هسته‌ای توجه داشتیم به صنایع، نفت، گاز و پتروشیمی توجه شود، می‌توان قدرت بیشتری در منطقه و دنیا پیدا کرد.

وی با تاکید بر این‌که باید روی مزیت‌های کشور تمرکز کرد، افزود: ایران در شرایط فعلی در جنگ اقتصادی قرار دارد که از جنگ نظامی سخت‌تر است، بنابراین در این جنگ باید تمام نیروها در کنار یکدیگر قرار گیرند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که صنعت پتروشیمی باید از ظرفیت دانشگاهی استفاده کند، تشریح کرد: پتروشیمی‌ها باید برای افزایش کیفیت، کارایی و اثربخشی از بخش دانشگاهی استفاده کنند و بازیگران مختلف را بیشتر درگیر فعالیت‌ها کنند.

پزشکیان عنوان کرد: هیچ راهی جز سرمایه‌گذاری در مزیت‌های کشور وجود ندارد، بهترین مزیت‌ها منابعی بوده که در کشور وجود دارد و باید استفاده کرد، ایران روی ذخایر طلای سیاه قرار گرفته است و تنها باید بیدار شده و متوجه شود که چگونه می‌توان از این ذخایر استفاده کرد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که پتروشیمی، نفت و گاز بزرگ‌ترین مزیت نسبی کشور است به شرط این‌که به صورت خام به فروش نرسد، گفت: هرچه این مواد به کالای نهایی تبدیل شود ارزش افزوده بیشتری برای کشور خلق می‌کند.

وی به نقدینگی سرگردان در جامعه اشاره کرد و افزود: باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کرد که به روش‌های مختلف یا حتی تشکیل کنسرسیوم، دلارها و ریال‌های سرگردان را به سمت صنعت پتروشیمی سوق داد و به جای صادرات نفت و گاز خام، کالای نهایی در کشور تولید کرد.

کد خبر 283557

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =